Hej allihopa,
Jag är en fransk popproducent som sjunger på engelska.
Jag skapade ett nytt TikTok-konto för att växa en ny fanskara.
Så jag undrar: Kan TikTok flytta mina videor till engelsktalande personer, eller begränsar min Frankrikesplats det till franska personer endast? Behöver jag en VPN eller något?
Det jag har sett är att TikTok håller dig inom ditt lokala fysiska område (inte säker på i vilken utsträckning), men tar också hänsyn till egenskaper i ditt innehåll (engelskt innehåll visas först för lokala engelsktalande tittare)
kommer inte att flytta dig utanför ditt fysiska, lokala område förrän du blir väldigt populär
TikTok är regionalt till det fysiska landet du etablerade kontot i.
Om du ställer in ditt språk till engelska, använder reglerbundet hashtags för det land du riktar dig mot, kan TikTok med tiden börja visa ditt innehåll för en bredare publik.
Det finns ett par YouTube-videor som säger att om du använder VPN på TikTok, måste du ställa in det med VPN och alltid använda det, annars behandlar TikTok det som en bot
Jag testade att använda VPN för TikTok (av samma anledning, för att rikta mig mot ett land jag inte är i), och det fungerade inte. TikTok använder faktiskt din SIM för att upptäcka din plats, från vad jag har lärt mig på nätet.
På ett sidospår fungerar samma VPN perfekt på SoundCloud-appen, till exempel.
Så jag antar att för att rikta in sig på USA, behöver du kanske ett amerikanskt SIM-kort och en VPN. Eller, kanske en separat telefon med VPN och UTAN SIM skulle fungera. Jag har inte testat det än, eftersom jag inte har någon extra smartphone. Men jag antar att det borde fungera i teorin?..