Surfshark VPN recension 2024: är det bra på att låsa upp innehåll?

Jag har letat efter en ny VPN-tjänst och snubblade över Surfshark. Den fångade mitt intresse med sin policy för obegränsade enheter och några riktigt imponerande funktioner som CleanWeb, som sägs blockera annonser, spårare och skadliga webbplatser. Plus, Whitelister-funktionen, som låter vissa appar eller webbplatser gå förbi VPN:en, låter superpraktiskt för bankappar och liknande. Innan jag ger mig in i det, ville jag dock höra om någon här har direkt erfarenhet av Surfshark. Jag har sett blandade recensioner online, men söker riktiga användarbaserade recensioner. Hur tycker ni att den presterar, särskilt när det gäller hastighet och tillförlitlighet? Är den lika bra på att låsa upp innehåll (som Netflix-bibliotek från andra länder) som recensionerna antyder? Jag är också nyfiken på dess säkerhets- och sekretessfunktioner. Med all dataöverträdelser och spioneringsbekymmer nuförtiden vill jag försäkra mig om att jag väljer en VPN som verkligen håller min onlineaktivitet privat.

Jag skulle välja Proton plus, du får en VPN med port forwarding samt inga loggar och utanför USA, plus att du får Proton mail, det anses vara ett av de mest privata mailen där ute.

Jag använde Surfshark i över ett år och hade inga problem. Jag kunde streama på sidor som är blockerade i mitt land och blockera irriterande annonser och popup-flikar. Jag var tvungen att uppdatera sidorna efter varje par avsnitt, vilket var irriterande, men bättre än ingenting. VPN:en var användbar och jag kunde till och med se på Netflix som jag inte kan i mitt land, vilket var fantastiskt. Till en början kunde jag göra virus-skanning och allt sånt, men efter ett tag gick det inte längre, vilket var riktigt trist, speciellt eftersom min mail blev hackad och jag var tvungen att radera alla mina enheter och köpa en ny telefon, så minuspoäng för det, men bortsett från den tråkiga sista delen är det en bra VPN. Det är också bra för onlinesläreading, det blockerar alla annonser och gör min läsupplevelse trygg. Appen är lätt att använda. De är en del av Eyes-byrån, så inte för mig.

Min man använder den, men kommer inte att förnya den när prenumerationen går ut. Så mycket lagg.

Det är min erfarenhet att de inte är så dåliga, hastigheterna är hyfsade mestadels (även om anslutningen ibland är en plåga). Jag kan sammanfatta det som den enkla VPN:en som låter dig ansluta till en jäkla massa enheter. Streaming av Netflix i andra regioner är hit eller miss, så det kan jag hålla med om. Kundtjänstteamet försöker först hjälpa till att fixa saker, sedan ge pengarna tillbaka (som företag vill man inte gärna ge tillbaka). Jag menar, det är stressigt, men från min tid av att recensera andra är det mesta likadant (de kommer helt klart att försöka erbjuda dig annat än full återbetalning etc).

Jag har använt Surfshark i flera år och det har varit en stabil upplevelse. De två eller tre gånger jag behövde kontakta kundtjänst för ytterligare inställningar och information fick jag snabba och precisa svar. Obegränsade enheter är också toppen.