Super långsamma nedladdningar i binhex-qBittorrentvpn

Från och med i morse får jag extremt långsamma nedladdningar där jag bara igår kväll fick över 40 Mbps. Jag har också en hel del som står stilla.

Jag använder PIA och jag har privoxy aktiverat. Jag bytte ut min .ovpn-fil i hopp om att det skulle hjälpa men utan framgång.

För att testa tog jag en av dem och provade på min metall/windowsmaskin och började omedelbart med över 50 Mbps och ökade, så jag vet att det inte är min internetanslutning.

Speciellt: Jag ominstallerade binhex-qBittorrent i morse för att jag försökte aktivera den fjärrstyrda webbgränssnittet för att använda med en mobilapp, och så fort jag tillät port 8080 för det kraschar det helt utan möjlighet att komma tillbaka in i GUI:t för att inaktivera det. Jag behöver inte hjälp med detta, jag kommer inte att använda det eller försöka igen lol.

Så sedan jag ominstallerade får jag dessa långsamma hastigheter. Länkar till konfigurationsfiler nedan.

https://imgur.com/a/e4pogPU

Uppdatering:

• Jag installerade och körde openspeedtest (LAN) och fick ca 900 Mbps upp och ner.
  • Jag installerade speedtest-tracker (WAN) och fick 301,2 Mbit/s.

Så det måste vara dockeravbildningen.