Så jag undrar om någon har någon lösning för detta. Jag ser att alla har problem med detta men inga lösningar. Varje gång jag klickar på starta en stream får jag ett felmeddelande som säger att jag ska försöka igen senare. Jag har gjort allt, kopplat ur allt från väggen i några minuter och kopplat in det igen. Jag har gjort en soft och hard reset på min Xbox (till och med återställt hela Xbox två gånger). Jag har fjärdedubblat kollat alla inställningar, rensat MAC-adressen, tillbringat 1,5 timmar på telefon med Microsoft-support och de kunde inte lista ut det. All personen sa till mig var att ladda ner rapportera ett problem-appen på Xbox och bara vänta. Jag funderar på att skaffa ett spelkort för att streama men jag känner att jag inte borde behöva det. Snälla, vilken hjälp som helst skulle vara fantastisk, detta är första gången jag försöker streama och jag känner mig besegrad vid det här laget. Varje dag de senaste två veckorna får jag samma meddelande. Jag har också 500 Mbps fiberinternet så det är inget problem. Tack!
Jag har också 500 Mbps fiberinternet så det är inget problem
Det kan fortfarande vara ett internetproblem. Om din Xbox använder Wi-Fi, kan du testa med en Ethernet-kabel för att se?
Är du inloggad på ditt Twitch-konto på Xbox och har det anslutet i appen?
Jaha, det är frustrerande! Har du försökt kolla Xbox Live-servicestatus-sidan? Ibland är det avbrott som stör streaming. Kontrollera också dina sekretessinställningar på din Xbox-profil, bara för att vara säker på att något inte blockerar det. Om du redan gjort allt detta kan det vara värt att testa ett annat nätverk (som en telefon-hotspot) för att utesluta konstiga internetleverantörsproblem. Om det inte funkar, låter det verkligen som något på Microsofts sida, och kanske fortsätt bugga deras support eller kontakta dem via deras forum/sociala medier – ibland går det snabbare.
Hittade du någon lösning?
Hej allihopa, jag har alltid kunnat streama på Twitch i månader och nu i två veckor får jag samma felmeddelande. Nu visas inte ens felmeddelandet, bara laddningscirkeln snurrar i oändlighet och alla fyra mina kontrollers kan inte längre stänga av konsolen med knappen, förstår ni. Det funkade förr, då räckte det att lämna den där och välja att stänga kontroll eller konsol, men nu fungerar inget av det. Jag kan inte heller komma in i chatten. Allt detta har hänt de senaste två veckorna. Har ni några råd? Är det samma problem eller olika? Tack så mycket.
Min Xbox är ansluten med Ethernet. Allt jag har läst säger att Microsoft har haft problem hela året. Jag kan också spela utan problem, men när jag gör ett hastighetstest på min Xbox förlorar jag 100 % paket, vilket inte är logiskt. Har också läst att det är ett felskrivning från Microsoft.
Ja, jag har loggat ut och kopplat bort och kopplat in igen på Xbox, telefon och laptop.
Jag har verkligen försökt allt, det funkade igår men min mikrofon fungerade inte. När jag stannade och försökte streama igen gick det inte. Samma felmeddelande. För tillfället ger jag upp att försöka streama för det förstör all glädje av att ha en XSX. Jag kommer fortsätta använda rapportera ett problem-appen för nu.