Stopp användningen av hola vpn (x-post från /r/technology)

stopp användningen av hola vpn (x-post från /r/technology)

Det här är den bästa sammanfattning jag kunnat göra, original reducerad med 71%. (Jag är en bot)

Om du använder Hola, ett gratis virtuellt privat nätverk som låter dig streama saker som Netflix utomlands, behöver du sluta genast.

Säkerhetsforskare upptäckte flera sårbarheter i Hola och publicerade sina fynd på en sajt kallad “Adios Hola”.

Hola går ännu längre, genom att sälja tillgång till nätverket via en sajt kallad Luminati från $1,45 till $20 per GB. På Adios Hola publicerade forskare chattloggar mellan dem och företaget där de förklarar att de inte upprätthåller regler som säger att folk inte bör ägna sig åt olaglig verksamhet eftersom företaget har “Ingen aning om vad du gör på vår plattform.”

Utökad sammanfattning | FAQ | Teori | Feedback | Topp fem nyckelord: Hola^#1 användare^#2 nätverk^#3 forskare^#4 Säkerhet^#5

Inlägg funnet i /r/canada, /r/technology, /r/ArcherFX, /r/community, /r/cordcutters, /r/baseball, /r/homelab, /r/TheLastAirbender, /r/Mariners, /r/firefox, /r/DailyTechNewsShow, /r/GameDealsMeta, /r/BigBrother, /r/WahoosTipi, /r/singapore, /r/news, /r/chrome, /r/Thailand, /r/dubai, /r/nfl, /r/theworldnews, /r/topredditposts, /r/nextlevelsafety, /r/indonesia och /r/realtech.

Tack för att du skrev detta. Jag har sagt till folk i evigheter att sluta använda gratis VPN:er. De är gratis av en anledning. Express VPN är vad jag använder och det fungerar fantastiskt här i Thailand. Det är inte heller dyrt.

Jag brukade använda avast secureline men sedan hade jag inga pengar. Avast secureline är fantastiskt.