Hej allihopa,
Jag har en plats med en NSA 2700 installerad. X0-nätverket är ett 10.10.20.0/24 nätverk:
ISP Fiber → Sonicwall NSA 2700 → Core Switch → Arbetsstationer
På detta nätverk finns också en nyinstallerad Cisco ASA som tillhandahållits av en tredje part. LAN-IP för denna ASA är på samma 10.10.20.x-nätverk. Denna ASA har en site-to-site VPN-tunnel till en annan ASA som är placerad utanför platsen. Denna tunnel kan endast nås av enheter på detta 10.10.20.x-nätverk.
Jag skapade en statisk rutt för enheter på detta LAN att använda S2S VPN-tunneln för att få tillgång till de fjärrresurser som finns på andra sidan av tunneln och allt fungerar korrekt för alla arbetsstationer på detta 10.10.20.x-nätverk.
Mitt problem är att jag har ett antal bärbara datorer som använder NetExtender för att SSLVPN in i nätverket och den statiska rutten fungerar inte för dem. Dessa bärbara datorer får en IP på samma 10.10.20.x-nätverk med hjälp av det Address Object jag skapade för SSLVPN-poolen. Jag såg till att klientrutterna för SSLVPN-klienterna inkluderade både LAN-segment och det fjärrnätverket, men det verkar fortfarande inte fungera.
Några idéer?