Ställde inte in autentisering, men blir tillfrågad om kod innan jag kan logga in?

Ställde inte in autentisering, men blir tillfrågad om kod innan jag kan logga in?

Om du inte ställde in detta är ditt konto kompromissat. Kontakta Nord-support omedelbart och kontrollera din inkorg för ett mejl om att 2FA aktiverats.

Du borde ha fått ett mejl när 2FA aktiverades. Kontrollera din inkorg om så är fallet. Oavsett är det bästa att kontakta Nord support på support.nordvpn.com.

Det här hände även mig. Jag antar att den här tjänsten inte är så säker som jag trodde. Kommer inte att förnya mitt abonnemang med dem.

Jag fått samma sak… och de hade mage att annonsera sitt lösenordshanterar i supportmejlet
som om det vore en super säker VPN och ändå tillät de att någon kunde ställa in MFA utan bekräftelse från mitt mejlkonto.

Jag hade samma sak hända för mig och jag använder varken authenticator eller dubbelfaktor. Jag använder text och lösenord. Jag kom in och blev självklart meddelad att använda min Authenticator-app. Jag kontaktade Nord och sa att jag inte kunde logga in och att jag aldrig installerat Authenticator. De bad mig titta på min senaste betalning till Nord och återkomma via e-post med totalsumman. Det konstiga är att mitt konto automatiskt blev förnyat för ytterligare 3 år trots att jag hade ett mejl som visade att jag avböjt och säkerställt det. Samtidigt fortsätter Nord att be mig ge dem de senaste beloppen, även när mitt kort som användes är min avlidne kusins, och jag kan inte kolla eftersom jag inte vet när jag blev debiterad eller vilket kort som användes. Jag skulle gärna visa skärmdumpar på Nords snarkiga svar när de tar mina pengar utan att jag kan använda dem. Det visar sig att detta inte är en isolerad händelse, det finns hundratals användare på andra forum, utan att nämna Nord, som har exakt samma problem. Jag hör att det kommer bli en gruppstämning. Jag går med.

Ja, jag har samma problem. Har kontaktat Nord support, håller tummarna.

Ja, jag hittade precis ett mejl från för 9 dagar sedan med en bekräftelse att jag ställt in MFA. Jag gjorde aldrig det, så det är mycket troligt att mitt konto är kompromissat.

Hej, din inlämning togs bort automatiskt eftersom ditt konto inte uppfyller våra karma-krav. Konton måste ha minst 100 sammanlagd karma för att kunna posta i den här subreddit. Den här regeln är till för att förbättra kvalitén på inläggen och minska missbruk från trollkonton.

Jag är en bot, och detta agerande utfördes automatiskt. Kontakta gärna moderators för den här subreddit om du har frågor eller funderingar.

Hej, några nyheter om den där gruppstämningen? Jag har hanterat detta exakt problem de senaste månaderna. Inget svar. Det är frustrerande.