Ställa in Wireguard VPN-anslutning på Asustor NAS

Jag har följt instruktionerna för att ställa in en anslutning till Mullvad via min Asustor NAS med Wireguard. Även om det visar som anslutet, finns det ingen giltig IP-adress, så det verkar som om jag inte är riktigt ansluten till Mullvad.

Under installationsinstruktionerna efterfrågas följande nyckelinformation:

INTERFACE:

• Namn (MullvadVPN)
  • Privat nyckel (Skapa nyckelpar)
  • Publik nyckel (den genereras med knappen Skapa nyckelpar ovan)
  • Adresser (Jag angav IP-adressen till min NAS)
  • DNS-server (1.1.1.1)

PEER:

• Publik nyckel (Fått från konfigurationsfilen genererad av Mullvad)
  • Endpoint (Fått från konfigurationsfilen genererad av Mullvad)

I princip tog jag den Publika nyckeln som genererades i gränssnittet, gick till mitt Mullvad-konto online, importerade den publika nyckeln för att sedan generera en Mullvad Wireguard-nyckel. Valde min geolokalisation och inställningar för konfigurationsfilen.

När jag tittade på konfigurationsfilen använde jag IP-adressen för ENDPOINT i filen tillsammans med den publika nyckeln för PEER-sektionen. Det jag är osäker på är var jag ska mata in Wireguard-nyckeln som genererades.

Någon feedback/förslag på hur jag kan få detta att fungera ordentligt?

Connectar docker via wireguard när det är anslutet? Vet någon hur man kontrollerar vilken publik IP som Asustor NAS använder?

Nej men jag stötte på ett problem när jag satte upp detta där jag inte kunde ansluta till LAN. Kunde inte lista ut det. Följ denna tråd.

Hittade den här guiden - Asustor NAS: Konfigurera en WireGuard VPN på ADM (justegeek.fr)

Behöver dock översätta den.

Hur får jag Wireguard VPN att automatiskt återansluta när Asustor NAS startas om?