Ställa in en VPN-docka och använda den som proxy eller socks 5 för något som prowlarr

Jag vill sätta upp en VPN-behållare i docker, men sedan använda den VPN-dockan och använda den som proxy eller socks 5 inuti Prowlarr. Är detta något som kan göras, i så fall hur?

Jag har för närvarande NordVPN som jag vet har sina egna inbyggda Socks5-proxyer, men jag skulle hellre köra en VPN-behållare av den på egen hand och skapa min egen proxy eller socks5-proxy med den specifika containern om det är möjligt. Jag är bara osäker på hur jag ska gå tillväga.

gluetun. Har en inbyggd proxy eller kan du låta din prowlar-behållare använda gluetuns nätverk.

Tack!! Det här är precis vad jag ville ha.

Jag är lite dum när det gäller detta. Har aldrig använt Gluetun förut, men hur kan jag ställa in proxyn från den till Prowlarr?

Här är du:

https://github.com/qdm12/gluetun?tab=readme-ov-file#setup

Förklarar allting.

Jag har fått det att fungera, bara att proxyn fungerar inte för mig. Jag får inte Proxy-Authorization-huvudet från 172.29.0.1:52628

Jag är osäker på om detta beror på att jag använder Docker på Windows och min Prowlarr-instans körs via Windows jämfört med docker, alltså olika IP-adresser.

Det kan vara problematiskt eftersom du inte kommer åt subnätet 172.29.0 utanför docker. Kan du köra Prowlarr i Docker, eller har du ett specifikt användningsfall som förhindrar det?

Mitt råd är att köra allt som rör .arr i docker, routat genom gluetun. Om du har det allt i en enda docker-compose blir det mycket mer robust.

Mitt största problem är att det redan är konfigurerat så här sedan jag satte upp det. Så alla data osv är redan där.

Det skulle vara ett krångel att synkronisera om allt.
Jag antar att det inte finns något sätt att ändra subnätet i docker så att det matchar det förvalda för Windows 127.0.0.1?

Jag kommer att necro denna tråd för att fråga om du någonsin löste detta. Jag försöker göra något liknande men det jag också har upptäckt är att http-proxy är svårt att sätta upp med UDP, vilket jag behöver för min qbittorrent-klient.

Tyvärr nej, jag gav upp det till slut.