Språkrådgivning som Animelon?

Hej,

Är det någon av er som känner till någon hemsida som liknar Animelon, men med japanska dramer? Som ni säkert vet, kan man på Animelon läsa det japanska språkskriptet samtidigt som man tittar på anime.

Finns det något liknande för japanska dramer/filmer/TV-program?

Viki fungerar inte för mig, förlåt.

Tack så mycket!

fastdrama.me - har inte japanska undertexter. kitsunekko och ANJsub är alla relaterade till undertexter. Jag tror att de har undertextfiler. Så om du kan få tag på videoklippen kan du infoga undertexterna men du behöver titta på Youtube för att lära dig hur man gör det. daiweeb finns inte längre, så för att citera en annan reddit-användare “Voracious + Aligner-RS är mycket bättre än Daiweeb, det skapar också automatiskt flashkort i Anki med ljud och skärmbild med ett enkelt knapptryck. Jag rekommenderar att du använder det med Horrible Subs anime, det fungerar perfekt. Du kan använda vilken mkv-extraktör som helst för att få de ursprungliga undertexterna till Aligner-rs, jag använder personligen gMKVExtractGui.” Animejpnsub är heller inte dåligt.

Anisub.tv

Netflix med en VPN inställd i Japan. Leta efter serier med [CC] (stängda undertexter) (de flesta japanska produktioner har dem).

Undvik undertexter (annorlunda än vad som sägs, fokusera på [CC]).

Kombinera det med webbläsartillägget LLN (Språkinlärning med Netflix) och du har ungefär det som Animelon erbjöd, men med det större Netflix-utbudet.

Om du studerar med anime/dorama flashcards istället för eller innan du tittar på filmen kan du titta på min hemsida. Den erbjuder några verktyg för att göra detta enklare: https://www.japanese-like-a-breeze.com/

Jag tyckte att detta sätt att studera fungerade väldigt bra när din färdighet ännu inte är tillräckligt bra för att förstå mycket av det som sägs. Dessutom är det mycket effektivt. Så om du har ont om tid eller inte vill lägga för mycket ansträngning på studier (som jag), fungerar detta också bra. Jag gör oftast en flashcard-stapel först, sedan tittar jag på filmen som en belöning.

Använd bara VPN och logga in på samma Netflix-konto så dyker japanska undertexter upp. För Netflix i Japan utanför Japan, använd Netflixvpn. 日本国内のVPNが対策される中注目が集まっているnetflixVPN。Denna VPN är specifikt utformad för att kringgå restriktioner för Netflix och andra utländska tjänster. Vanligtvis kan man inte ansluta till TV- och Hulu-tjänster utanför Japan. Den här VPN-tjänsten är billig, snabb och stabil.

Är du en ängel??? Tusen tack!!! Jag googlear just nu! Välsignade dig!

Tack så mycket, men jag har inget Netflix-konto :frowning:

Ingen fara!! Lycka till med dina studier :slight_smile: