Spotify Premium fungerar inte i Québec men fungerar i resten av Kanada

Spotify Premium fungerar inte i Québec men fungerar i resten av Kanada

Det här beror på Québec, inte Spotify. Nåja, det är typ på grund av Spotify, men för helt andra darwinistiska syften.

Men i den här specifika situationen. Är ingen skurk.

Edit: Tja, jag antar att Spotify är ett as eftersom de skadar kunder för att få Québec att ändra sin policy. Men det är svårt att säga.

« Eftersom dessa leverantörer tillämpar vad som kan kallas prenumeration med inertia: om du inte gör något, efter den första gratis månaden, blir du automatiskt prenumerant. Denna praxis är förbjuden i Québec, till skillnad från andra kanadensiska provinser. » Källor: La question de la semaine sur les offres d'abonnement gratuit d'un mois | La facture (Franska)

Det är skrattretande att vissa i den här tråden säger att Québec är skurk för att ha bra anti-konsumentlagar. Ni är så vana vid att användas som ett sexleksak av storföretag att ni tror att något som att prova vara gratis i en månad innan man prenumererar är helt okej och att det inte finns någon illvillighet här.

Så vad hände när du försökte de där länkarna? Du ger inte mycket kontext.

Det är en mycket konstig situation i Québec

För jag har premium, men min bror är inte berättigad, men min syster har det, men vår mamma är inte berättigad, och vår pappa är berättigad men vill inte ha det…

Det är inte ett skurkdesign, Spotify har inte utformat någonting för att skicka dig till helvetet. Problemet här är Québec, inte Spotify.

Québec är skurken här, de är skurkar i varje situation.

Hej! Här är länken jag använde för att få premium i Québec, den erbjuder i princip bara planen men utan gratis prova-på.

https://www.spotify.com/ca-en/purchase/offer/full-price-premium/?country=CA

Så företag har en affärsmodell baserad på människors lathet och dåliga produkter. Låter som standard numera.

De säger bara att vi inte kan få det eftersom vi är i Québec.
Dessutom annonserar de fortfarande Spotify Premium, även om du är i Québec, och de tvingar dig att lyssna på 2 annonser i rad.

Québec är så irriterande
Wexit och lag 21 och så vidare
Lyssna
Jag står för mångfald och att skydda identitet
Men om du tar bort yttrandefriheten bara för din egen identitets skull
Gå till helvete.

Du kan få Spotify Premium, bara inte de planer med gratis månader du annonseras för.

Hur?? Jag försöker få premium men det enda jag kan köpa är planer med en gratis provperiod, så jag blir avvisad direkt.. Jag kan helt enkelt inte köpa det.

https://community.spotify.com/t5/Subscriptions/Why-can-t-I-upgrade-to-spotify-premium-in-quebec/td-p/5374753 och hitta kommentaren från Jeremy.

Det tog mig ett tag att hitta den. Lyckligtvis hjälpte jag någon annan nyligen att få deras Spotify Premium, så det var inte så långt bort.