Jag undrar om någon annan har samma problem? Har använt Calyx i 2 år och aldrig haft några problem. Under den senaste veckan kan jag lyssna på musik i Spotify-appen men poddar startar inte. Jag försökte radera och installera om appen. Det fungerar inte i webbläsaren på telefonen heller. Det fungerar dock på min dator, så jag antar att det är relaterat till programvaran på min telefon (Pixel 6 Pro). Har någon annan haft detta problem?
Samma problem här.
- Fick radera mina AirPods från enheten och göra en reset av AirPods.
- Logga ut från Spotify-kontot på min BMW.
- Radera cache och appdata på telefonen och ta bort Spotify.
- Starta om telefonen och installera om Spotify.
- Öppnade först VPN till Schweiz och loggade in på Spotify därefter.
- Då började poddar plötsligt fungera igen.
- Återanslut till Spotify i bilen. Inga problem än så länge.
Reset av AirPods och ominstallation räckte inte…
Jag läste någonstans att vissa länder/instanser blockerar vissa podcasts. Problemet uppstod när jag lyssnade på JoeRogan/GrahamHancocks senaste avsnitt. Vet inte om det hade något med det att göra…
Jag nämnde AirPod-problemet eftersom anslutna AirPods ofta inte ger ljud på min telefon när jag tränar. Kanske mycket störningar där med alla som använder Bluetooth-headset.
Kan du lyssna på det på din dator? För mig fungerade det alltid i BMW, det var bara telefonen som krånglade.
Inte Spotify och jag har inget svar, men undrar om det här är samma problem som påverkar AntennaPod för mig:
https://old.reddit.com/r/CalyxOS/comments/178xfp1/latest_antennapod_unable_to_play_podcasts_on/
Det verkar som att inbyggda mediaspelare inte fungerar längre. Undrar om det kan vara en tillståndsfråga, men jag har inte lyckats lista ut det.
Raderade du Spotify på din dator innan du tog alla steg? Det fungerade för mig bara när Spotify var borttaget från BMW:s styrenhet.
Fortsätt prova. När det fungerade för mig, måste det finnas en lösning för dig också.
Jag har samma problem och jag har inte hittat någon lösning än. Jag har försökt alla steg du nämnde, radera cache, ominstallera appen, starta om telefonen, VPN:er, etc.
En tillfällig lösning är att ladda ner poddarna. Då fungerar det utmärkt.
Jag försöker fortfarande lista ut detta. Om någon annan har en lösning, vänligen dela med sig.
Jag kan lyssna på poddar, men kan inte ladda ner dem. Jag kan ladda ner musikspår utan problem. Jag har också några mindre problem med Spotify: den kraschar när jag trycker på länkar till konserter, kan inte starta eller stoppa med lurar. Ibland visas inte den spelande musiken på låsskärmen.
Jag har haft detta problem i flera månader, men bara för Joe Rogan-poddar. Jag kan lyssna på sport, ekonomi, kryptovaluta eller politiska poddar som handlar om samma saker som Rogan, och mer. Det är bara hans kanal. Jag har loggat ut, raderat appen, laddat ner igen och skapat ett nytt konto med en annan e-postadress - fortfarande inte fungerar. Jag får försöka använda en webbläsare…
Tack för tipset. Intressant eftersom det var exakt det avsnittet jag också försökte lyssna på! Det fastnar bara på 0 och vill inte spela. Om jag startar det på datorn kan jag se var spelaren är på telefonen, men det vill fortfarande inte spela. Jag har följt dina steg, till och med kopplat till VPN i Schweiz och installerat om appen, men det fungerar tyvärr inte.
Det fungerar på dator men inte i min Ford pickup eftersom det kommer från telefonen och det vill inte laddas. Det laddar musik nu, men inte poddar. Har aldrig haft problem förrän nu.
Det verkar vara ett liknande problem, låt mig veta om du hittar en lösning. Jag har kunnat spela podden i webbläsare, använda VPN och jag måste stänga WiFi. Fungerar fortfarande inte i Spotify-appen.
Löste ditt problem sig? Det hände igen för mig igår. Ingen lösning än.
Hmm, intressant att notera att den kombinationen fungerar, åtminstone när det gäller Spotify.
Jag rapporterar om det finns några uppdateringar – men inga lösningar än.