Split-vpn-skriptet för UDM har nu uppdaterats för att stödja WireGuard, Cisco AnyConnect, StrongSwan och externa VPN-klienter utöver OpenVPN.
Du kan använda split-vpn på din UDM (Base eller Pro) för att selektivt maskera din IP, ändra din plats för Netflix på IoT-klienter som Apple TV, eller till och med koppla dina klienter till en fjärrad universitetssida eller arbetsserver som använder Cisco AnyConnect. Detta är fullständigt transparent för klienten och allt görs direkt på routern, så det kan användas för klienter som saknar inbyggd VPN-funktionalitet.
Skriptet har också uppdaterats för att stödja att tvinga domäner genom VPN om du använder den inbyggda DNS-tjänsten eller pihole på UDM.
Denna subreddit är till för att ge oofficiell teknisk support till personer som använder eller vill dyka ner i Ubiquiti-produktvärlden. Om du inte redan varit detaljerad i ditt inlägg, ta gärna tid att redigera det och lägg till så många användbara detaljer du kan.
Läs och förstå reglerna i sidomenyn, eftersom inlägg och kommentarer som bryter mot dem kommer att tas bort. Placera alla inlägg som är off-topic i den veckovisa off-topic-tråden som är fastklistrad högst upp i subreddit.
Om du ser personer sprida felinformation, försöka vilseleda andra, eller annat olämpligt beteende, rapportera det!
Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Kontakta gärna moderatorerna av denna subreddit om du har frågor eller funderingar.
Mycket coolt. Jag önskar att det fanns ett sätt att lägga till detta i GUI:t. Jag skulle använda det men vill inte lägga ner tid på att ställa in allt. Jag är inte så tekniskt kunnig.