Det här måste tas itu med redan nu, jag är säker på att jag inte är ensam när jag säger att jag är trött på att betala för en trasig produkt; särskilt när det finns andra VPN-tjänster där ute som har bättre implementation av Split Tunnelling.
Som ett exempel på hur otroligt amatörmässigt detta är; här är ett exempel.
Här kan du se att Split Tunnelling är “aktiverat för enbart valda appar” - vilket är qBitTorrent, Chrome och Firefox. Samtidigt skickas nätverkstrafiken genom både NordVPN och, avgörande nog, dess egen körbara fil…
Torrenttrafik påverkas inte av Split Tunnelling, får fortfarande sändas opProtection
Här, inte fem minuter senare, kan du se att Steam-nätdatan skickas fullt ut genom NordVPN-appen - den fullständiga motsatsen till vad som är konfigurerat!
Steam-data påverkas av Split Tunnelling när det inte borde.
Säkert är detta nästan pinsamt nu - jag är lyckligt lottad att min säkerhet inte är beroende av att NordVPN-funktionerna fungerar som de ska, vilket andra olycksaliga själar i världen gör. Kommer detta någonsin att bli fixat eller är vi fast i en evig energilös lera av inga Fixar eller förbättringar av Split Tunnelling?