Sööö trött på blackout-regeln

Angels-fan sedan 1970-talet och måste säga att detta med ingen tv är total BS

Jag bor 159 km från Anaheim-stadion och har på något sätt hamnat fortfarande i blackout-zonen.

Så mitt val är för bortamatcher endast $149 från MLB

Eller

Ballys för $29 fortfarande bara bortamatcher

Detta måste ta slut någon dag, eller hur?

Vad saknar jag?

Några alternativ?

MLBTV och en VPN är vad jag använde förra året och detta år. Fungerar jättebra. Jag ställer bara in mig i KC och det äger Royals-matcherna.

VPN, kabel eller någon annan form av streaming av matchen

Du är inte blackoutad, de vill att du ska få den lokala kabelkanalen

Prova att bo i Las Vegas. Gå till mlb.tv och skriv in 89017 och kolla vilka lag jag inte kan titta på utan att betala RIKTIGT mycket eller använda en VPN. Bay Area, LA, San Diego, Phoenix. Jag måste ha kabel/satellitpaket som täcker varje område för att kunna se matcherna. Istället betalar jag $12/månad och låtsas att jag är i Toronto

Förra året fick jag alla matcherna på Fubo för ungefär $90/månad. Inte toppen, men åtminstone kan jag se hemma matcher utan kabel

Tror du att 159 km gör ont? Lol Vännen, jag är över 965 km från närmaste stadion och blir blackoutad på mlb.tv

Bally är det värsta, jävla skit!

Jag är en Angels-fan, bor 50 km bort och är blackoutad haha

Alla lagets matcher är blackoutade i deras territorium, oavsett om de är hemma eller borta.

Jag är inte bekant med produkten Ballys, du nämner

Skaffa en Firestick, installera Kodi.

De vill ”växa spelet” men har fortfarande dessa dumma blackouts

Bortamatcher är också blackoutade. Det handlar inte om att få fans till arenan. Det handlar om kabelnätverksavtalen. Det är skräp och girigheten blir tröttsam.

Säger Ballys att det bara gäller bortamatcher? Jag har Ballys sport west via Spectrum streaming och jag får hemmamatcherna.

Var någon framgångsrik idag med mlb/vpn-metoden? Jag testade 10 olika anslutningar och blev blackoutad varje gång. Kanske behöver jag en annan VPN. Använder för närvarande ExpressVPN.

NordVPN har dolda servrar - det är det enda som funkar. r/nordvpn har till och med rabatter, så totalsumman blir runt $3/månad istället för 149 för MLB, du vet.

Det låter som en stämning mot MLB om du betalar för en tjänst och de nekar den tjänsten till en betalande kund utanför broadcastområdet. Då är de ansvariga, enligt min åsikt.

Logiken bakom det där är löjlig, jag svär.

Hembaserade matcher är låsta ute, det är det

gif

Basic kabel $55 plus avgifter och sedan sportpaketuppgradering är ytterligare $7……. så även med kabel för att kunna titta på en jävla hemma match betalar jag $60 plus i månaden……. så synd.

Kabelalternativet är utan tvekan det dyraste.