Prova att bo i Las Vegas. Gå till mlb.tv och skriv in 89017 och kolla vilka lag jag inte kan titta på utan att betala RIKTIGT mycket eller använda en VPN. Bay Area, LA, San Diego, Phoenix. Jag måste ha kabel/satellitpaket som täcker varje område för att kunna se matcherna. Istället betalar jag $12/månad och låtsas att jag är i Toronto
Bortamatcher är också blackoutade. Det handlar inte om att få fans till arenan. Det handlar om kabelnätverksavtalen. Det är skräp och girigheten blir tröttsam.
Var någon framgångsrik idag med mlb/vpn-metoden? Jag testade 10 olika anslutningar och blev blackoutad varje gång. Kanske behöver jag en annan VPN. Använder för närvarande ExpressVPN.
NordVPN har dolda servrar - det är det enda som funkar. r/nordvpn har till och med rabatter, så totalsumman blir runt $3/månad istället för 149 för MLB, du vet.
Det låter som en stämning mot MLB om du betalar för en tjänst och de nekar den tjänsten till en betalande kund utanför broadcastområdet. Då är de ansvariga, enligt min åsikt.
Basic kabel $55 plus avgifter och sedan sportpaketuppgradering är ytterligare $7……. så även med kabel för att kunna titta på en jävla hemma match betalar jag $60 plus i månaden……. så synd.