SonicWall Global VPN-klient frågar efter administratörslösenord?

Jag har en vanlig domänanvändare utan administratörsbehörigheter på en domändator (en av ett par hundra användare som använder SonicWall Global VPN Client) och plötsligt när hon går för att köra applikationen frågar den efter ett administratörs användarnamn/lösenord för att köra programmet.

Det har tidigare fungerat på denna maskin i åratal innan detta.

Jag kontrollerade säkerhetsbehörigheterna under egenskaper, hon har fullständiga behörigheter, är listad som ägare men frågar ändå efter ett administratörslösenord. Jag avinstallerade/installerade om och har fortfarande samma problem.

Har någon sett detta förut? Som jag nämnde, jag har installerat/konfigurerat detta på ett par hundra datorer utan problem och har aldrig sett detta hända.

Windows 7 pro 64 bit

Aldrig sett att det händer. Har också installerat det på hundratals maskiner. Laddade du ner det från rätt SonicWall-sida?

Försök att köra procmon och se vilken resurs hennes konto nekas?

Kanske en löjlig fråga, men kryssrutan “kör som administratör” blev inte oavsiktligt markerad för exekverbara filen, eller?

Det verkar vara ett UAC-problem. Gjorde du nyligen några GPO-ändringar?

Att ladda ner det från webbplatsen löste det. Tack. Jag har fortfarande ingen aning om vad som orsakade det. Jag försökte de föreslagna lösningarna nedan innan jag postar (förutom procman) men det var inte problemet. Vet inte vad som hände här men tack för tipsen från alla.

Faktiskt, jag har installationen lagrad på min filserver (som jag vanligtvis använder för installationen). Jag ska prova webbplatsen och se om det fungerar.

Tack för uppdateringen!