SonicWall 64-bit VPN-klient?

Var är den och varför gömmer de den på sin nedladdningssida för klienter?

Hjälper detta?

http://help.mysonicwall.com/applications/vpnclient/

De gör det inte…

Det finns i sektionen för nedladdningar på My SonicWall…

https://www.sonicwall.com/en-us/support/knowledge-base/170505725970885

Det är precis i nedladdningarna på mysonicwall… vad röker du på?

Om du använder SSL VPN är “bästa” metoden jag hittat för att installera klientprogramvaran och få det att fungera ordentligt att logga in på webbplatsen i Internet Explorer (vanligen port 4433). Installera programvaran och starta via knappen i mitten av skärmen.

Du måste antagligen lägga till webbplatsen i listan för betrodda webbplatser och aktivera activex-kontrollerna, men efter det kommer activex-kontrollen på sidan automatiskt att skicka rätt inställningar och autentiseringsuppgifter till den installerade klienten och koppla dig till VPN.

Om du inte startar netextender-programvaran på detta sätt kan du stöta på problem. Den glömmer ibland sina inställningar, ibland blir netextender grå och låter dig inte ange några autentiseringsuppgifter eller inställningar. Att starta via activex-kontrollen på den fjärrwebbplatsen förhindrar att något av buggarna påverkar dig.

Deras VPN-klient är uråldrig, jag använder bara den inbyggda Windows VPN-klienten för att ansluta till vår SonicWall.

Använde en gång en CloudGen Firewall F-serie. Herregud för att jag skulle behöva VPN eller administrationsprogramvara, var tvungen att logga in och leta efter filerna. Var definitivt bakvänt.

Inga frågor. Administratörer?

Samma plats jag kollade igår. Jag ser fortfarande inte en 64-bitars klient. Endast 64-bitars dokumentation.

Jag pratade precis med SonicWall-support och jag måste logga in för att se 64-bitars klienten.

Över vilken VPN-typ, L2TP?

Sorry, jag utgick från att du hade en SonicWall-enhet och att du skulle logga in på My SonicWall-portalen med ett konto…

Det är lustigt, jag hade precis samma problem som dig för en timme sedan. I listan där du ser dokumentationen och nedladdningen finns en liten skrollare till höger. Skrolla ner och du ser 64-bitars klienten.