Söker råd: Bästa långsiktiga Proton-överenskommelse strategi?

Hej där,

Jag hostade tidigare två VPS-instans för Nextcloud och Bitwarden själv, men kostnaderna började samlas (cirka 35-40 dollar/månad med automatiska säkerhetskopior). Jag experimenterade också med självhostade VPN:er och hade ett Dashlane-konto.

Jag prenumererade nyligen på Proton Unlimited, och jag älskar det. Det uppfyller mina krav på integritet och säkerhet till ett mycket rimligt pris för allt det erbjuder.

Nu till min fråga är hur man kan få ett bra avtal för Proton på lång sikt? För närvarande har jag ett månadsabonnemang medan jag provar det, och jag överväger att byta till en årlig plan, vänta på Black Friday eller årssluts Deals för att få en rabatterad tvåårsplan.

Jag är nyfiken på att veta vad du gjorde eller fick och vad du tycker om det.

TL;DR: Hur kan jag få det bästa långsiktiga avtalet med Proton?

Det senaste Black Friday-erbjudandet var inte särskilt bra, tvåårsplanen var fortfarande billigare per månad än det erbjudandets pris. Så jag skulle rekommendera att bara skaffa tvåårsplanen.

De säger på sin webbplats att de inte är de billigaste och inte strävar efter att vara det och kommer inte att göra några galna erbjudanden…

Det verkar som jag raderade förra årets Proton “rea”-e-post, så jag kan inte kolla upp det. Men om jag minns rätt var förra årets reapris samma som tvåårs Unlimited-priset. Så om du är nöjd med Proton finns det nog ingen mening att vänta. Anmäl dig till tvåårsplanen för Unlimited och kör igång. :+1:

Som någon annan nämnde är två år av Unlimited billigare än två år av ExpressVPN, som bara är en VPN. Jag bryr mig egentligen inte om ExpressVPN, så det var ett lätt beslut för mig att inte förnya och välja Proton Unlimited.

Senaste Black Friday väntade jag på att få ett erbjudande på en tvåårsplan. Men det finns inget…

Det billigaste alternativet är att prenumerera på två år för Unlimited (en enda konto) när som helst under året eftersom de aldrig gör det billigare på Black Friday. De sänker bara 12-månaderspriset, vilket fortfarande är dyrare än att göra det nu för 24 månader.

Har du kollat in Hetzner Storage Share där du får en 1TB Nextcloud-instans för omkring 5€/mån (månatlig prenumeration)? Det inkluderar också dagliga säkerhetskopior av allt.
40$/mån för bara Nextcloud och Bitwarden låter lite mycket :sweat_smile:

Black Friday eller rabatter för 2 år, tycker jag.

Jag blev visionär för omkring 6 år sedan tror jag.
Du får 6 konton med 500 GB lagring för varje konto.
Det fina är att du kan flytta runt med lagringen.
Med all extra lagring jag fick som gåva och allokering av “bara” 100 GB till andra användare, har jag fortfarande en lätt 3TB på mitt konto.
Bra för många syften som backup.

Och det kommer bara att bli bättre i framtiden.

Det kostade 479 vilket är ungefär 20 dollar i månaden. Det är faktiskt ett bra pris.

Jag uppgraderade från Unlimited till Visionary på Black Friday 22, men på BF 23 var det bara ett alternativ för nya Visionary-användare att komma med, inga specialpriser för nuvarande användare att öka sin plan till ett rabatterat pris.

Som andra nämnde är det ett mycket bra erbjudande för e-post / lagring / VPN / lösenord om du använder alla och kan avboka andra abonnemang, men jag drömmer fortfarande om en rabatt.

Är du student?

Proton (och SimpleLogin) erbjuder 50% rabatt till studenter för alltid, du behöver bara skicka ett mail till [email protected] från en skol-e-postadress för att få Proton Mail Plus/VPN Plus/Ultimate-rabatt, och för SimpleLogin Premium måste du göra den adressen till ditt kontohemland och verifiera det, och sedan kontakta support efter att du gjort det.

Obs: Proton Unlimited inkluderar SimpleLogin Premium.

Jag kollade på andra inlägg och ja, det verkar som att rabatter huvudsakligen händer på årskortet och att du är bättre att bara skaffa två år. Har de haft rabatter på tvåårsplanen nyligen?

Wow ja det verkar trevligt. Jag hade inte hört talas om Hetzner förrän nyligen, men de verkar vara ganska prisvärda. Det hade varit bättre för mina instanser ja, men nu tror jag att Proton passar mina behov perfekt i ett paket.

Jag betalade för 2 år av unlimited och det är som att betala för 2 år av Express VPN.

Jag har bara sett rabatter för ettårsplanen, du kan titta tillbaka på gamla Black Friday-inlägg här på Reddit för de erbjudanden de har erbjudit de senaste åren.

Det beror på om man kan leva utan CalDAV och CardDAV. Jag försöker för närvarande vänja mig vid det, men att inte kunna synkronisera mina kontakter mellan enheter och redigera kalendrar i mina inhemska appar (eller lägga till händelser direkt från mailen i klienter) gör det svårt att byta från Nextcloud för mig just nu.

Ja, Proton är kanske inte bäst på varje område, men fan, de är billiga om du jämför det med att få varje tjänst separat från olika leverantörer. Ett schweiziskt armékniv-ekosystem :wink:

Något liknande hände mig på Digital Ocean. Mitt kort gick ut, och när jag försökte använda det nya vägrade de även om det är från samma bank. Det visar sig att deras betalningsleverantör nyligen hade flaggat min bank för skadlig aktivitet :/. Var tvungen att använda ett Revolut virtuellt kort.