Snälla använd inte NameCheap

Uppdaterad: Efter 28 e-postmeddelanden fram och tillbaka, och hänvisning till varje policy på deras webbplats, har jag fått full återbetalning. - Jag är en ärlig person och vill inte smutskasta NameCheap utan anledning. Så tack för min återbetalning - jag kommer låta detta inlägg ligga kvar som en varning till andra.

----------------------------------------------------------------------

Jag gör snabba mock-byggnader / prototyper för flera klienter.

En specifik klient bad mig att använda NameCheap eftersom de gillar deras instrumentpanel, så jag gick med trots att jag inte använder dem mycket.

Efter köp (med ett kort i mitt namn, USA-adress, amerikanskt telefonnummer etc..)

När betalningen togs (ungefär 45,00 USD)

Hade mitt konto låsts inom 30 minuter för bedrägeri- och missbruksflaggor.

Cirka en timme efter att detta hände fick jag ett e-postmeddelande där jag ombads att skicka skärmdumpar av mitt bankutdrag med faktureringskoden från mitt köp.

Trots en massiv överträdelse för ett köp på 45 dollar följde jag instruktionerna.

Två timmar senare är jag upplåst, och får ett handskrivet e-postmeddelande med att mitt konto nu är verifierat och att jag inte bör ha några problem framöver.

Jag satte upp en enkel frontend och en PHP-backend och gick och lade mig.

----------------

Nästa dag vaknar jag, mina domäner har frusits för bedrägeri och missbruk och jag måste kontakta juridisk hjälp.

Jag bestämde mig för att bara avsluta för dagen och avboka under deras 30-dagars pengarna tillbaka-garanti, tydligen tror de att jag gör något bedrägligt eller liknande.. Nej, de vägrar att respektera sina 30-dagars pengarna tillbaka och hävdar att de har rätt att inte återbetala domäner som de anser köpt med bedrägeri.

De vill att jag skickar en ID-handling, socialt säkerhetsnummer, och är villiga att verifiera när som helst.

Vill du höra det knäcka? De flesta av dessa domäner skapades med deras AI-namngenerator i “Beast Mode” eftersom jag inte behövde något superspecifikt. De hävdar att detta domännamn överlappar med en annan webbplats (som inte är varumärkesskyddad eller upphovsrättsskyddad), och trots att deras AI gav mig namnet, är jag utan mina pengar.

Jag har e-postkedjor / chattloggar som backar upp allt detta.. det är galet.

Håll er borta.. Jag kan rekommendera 10+ bättre och enklare webbhotell för ärliga webbutvecklare, och ja, min klient var villig att kompromissa efter denna fadäs.

TLDR: Jag använde Namecheaps AI-domängenerator, betalade med ett legitimt kort, blev frusen och bannad flera gånger inom 24 timmar trots att jag gav korrekta uppgifter. Vägrade att återbetala eller säga vad för specifik klausul jag bröt mot. Sade något om att arbeta med internationella myndigheter?

Jag har använt Namecheap för domäner, hosting och deras VPN i åratal och har egentligen inga problem.

Jag är ledsen att detta hände dig. Jag tar med mig detta. Mitt huvudsakliga domännamn är inte uppe förrän 2026. Tack och lov har jag hittills inte haft några problem.