Sluta köpa RAV-ändpunkt och AVG antivirus!

vad kallar ni det? antivirus? hmm nej! för dessa 2 antivirusprogram kommer inte att fungera de försöker döda din dator inte hålla den säker och de låtsas vara antivirus som för 2 veckor sedan blev jag kapad på min webbläsare antivirusen lurade mig och även sluta köpa dem eller datorn kommer att glitcha! jag blev av med AVG och det finns många popup-fönster som spammar din dator i dagar och Norton? hmm Norton secure browser attackerade min dator den öppnas hela tiden när jag loggar in och Norton blev av med popup-fönster av någon anledning jag inte vet dessa 2 antivirusprogram kan förstöra din dator snälla radera dem och rapportera som osäkra antivirus som du kallar det antivirus men jag kallar det antivurus

det är inte sant…

detta bild visar att detta inte är sant detta RAV-ändpunkt är VIRUS och MALWARE samtidigt

RAV Endpoint är skadlig kod. Många installationer för populära program har alternativet att installera RAV Endpoint och nybörjare skulle installera det utan att ens märka det

det här ser ut som ett skämt-inlägg

Sant. Använd Windows Defender

Det här känns mycket som ett anti-vaccin-inlägg.

Jag är inte säker på “RAV Endpoint”, men AVG är en mycket respekterad säkerhetslösning med strålande betyg. AVG och Avast är idag i princip samma produkt, men med något olika gränssnitt.

installerade cheat engine 7.5 igår natt och oavsiktligt fick jag RAV-ängdpunkten, häromdagen möttes jag av en “kollar media närvaro”-skärm men tack och lov blev min pc inte förstörd, omedelbart raderade jag RAV-skyddet och RAV VPN-verktyget också, var media närvaroskärmen orsakad av RAV-ändpunkt?

så länge denna sak installeras utan min vetskap, det är ett virus för mig :0

ja och google lurade oss att rav endpoint och avg är skadlig kod, det finns 100% chans att de är skadlig kod

Är det faktiskt skadlig kod eller bara en PUP? Jag är ganska säker på att jag såg det på min pappas laptop.

ja, jag använder det ärligt talat

Avast har inte en strålande historia som företag

AVG och Avast mycket respekterade XDDDDDDDDDDD

och ja de är samma appar jag testade det

Sant, men det är inte vad jag sa. Jag sa att det är en respekterad säkerhetslösning.
Men om du tänker på det, har de flesta stora aktörer gjort skumma saker tidigare.
- Kaspersky? Ryska kopplingar, mest, och tyst fixar allvarliga buggar;
- Bitdefender? Konstant minnesläckage, många som inte kan avboka sina abonnemang och därmed debiteras för ett annat år, vissa debiteras till och med ett år efter avbokning, etc;
- Avast? Fångad att sälja viss (påstått) icke-identifierbar användardata;
- Avira? Konstant gnällig, ber om att köpa andra nivåer;
- McAfee? Behöver inte utveckla här :stuck_out_tongue:
- Norton? Vissa mycket skumma affärsmetoder, som att inte kunna aktivera serienycklar utan att lämna kreditkortsuppgifter, och jag tror att du till och med måste ge dessa uppgifter för att testa deras provversion;
- Och så vidare.

I affärsvärlden har mycket få företag en mindre skum historia.

Jag är inte förälskad i AVAST, men jag har aldrig hört talas om RAV. Jag skulle aldrig installera något av dem om min dator bara dök upp och frågade mig utom pop. Men given en antingen/eller, skulle jag välja AVAST.

(Faktiskt, jag skulle hålla mig till Defender… vi pratar om att ha ett vapen mot huvudet Swordfish-ögonblick. Jag vet att det är ett antivirusföretag)