Jag är ständigt på språng och har känslig data på min bärbara dator. Skyddar Nord VPN min hela dator eller bara min webbläsare? Lite mer insikt vore mycket uppskattat.
Tack!
Jag är ständigt på språng och har känslig data på min bärbara dator. Skyddar Nord VPN min hela dator eller bara min webbläsare? Lite mer insikt vore mycket uppskattat.
Tack!
Om du tror att VPN kommer att förhindra någon från att hacka din dator så har du fel. För att skydda din dator bör du använda antivirusprogram, … och sunt förnuft, som att aldrig öppna ett mailbilaga från okänt källor, även från kända källor bör du kontrollera dem. Och så vidare.
Om du använder deras Windows-app, krypterar och tunnlar den all internettrafik på din dator. Om du använder deras webbläsartillägg, skyddas endast trafik som går genom just den webbläsaren.
Det bästa är att låta appen starta automatiskt vid Windows-start och koppla upp sig automatiskt, samt slå på kill switch för alla appar som kräver utgående trafik.
Det kommer inte skydda dig mot skadligt innehåll du klickar på från infekterade länkar.