Skulle en VPN hjälpa mig att komma runt att mitt IP-adressblockeras av en hemsida?

Jag hamnade i en dispyt med någon på en webbplats… visade sig vara webbplatsägaren. De verkar inte tåla kritik och blockerade därför mitt konto och IP-adress.

Jag vill inte bråka med personen, jag vill bara fortsätta använda sidan som alla andra. Skulle en VPN göra det möjligt för mig att göra det?

ja, det hjälper dig att undvika detta om de bara blockerar IP-adresser.

Att använda en VPN ger dig bokstavligen en ny IP (eller snarare nya IP:er, eftersom du inte är begränsad till att använda en server).

Admin kan se vem du är på andra sätt om de bryr sig nog. Det första steget är att undvika att logga in på ditt gamla konto, om det till exempel är en forum kan de antagligen se en historik över alla dina gamla och nuvarande IP:er i adminpanelen.

För det första bör du använda en VPN för att ändra din IP-adress, och sedan se till att du inte läcker DNS-adresser, vilket jag brukar kontrollera på ipleak.com. Rensa cacheminnet, för säkerhets skull, ifall du har några cookies kvar från den sidan, skapa ett nytt konto och du är redo :"}},{