Vi har en Chromebook med ett Google Chrome-konto inför det kommande skolåret. För närvarande kan jag inte komma åt Netflix, Facebook, Reddit etc. hemma. De blockerar det via Chrome-kontot. Jag tänkte om jag lägger på en annan webbläsare på ett USB-minne och kör den därifrån, skulle det fungera? Om inte, har ni några idéer för att komma förbi det?
Kör Linux från en live-USB. Netflix har nu inbyggt stöd för Linux, så det borde lösa ditt problem.
Gästläge eller inkognitofönster, även om de kan vara inaktiverade. Du kan alltid försöka formatera om Chromebooken, men tvingad omregistrering kan vara aktiverad.
Beroende på vilken metod de använder för att blockera kan en sida som HMA-VPN-Dienst | Webseiten mit HMA entsperren fungera. (även om jag inte minns om videor kommer att spelas upp via den, kanske nu när spelare använder HTML5 istället för Flash fungerar det bättre)
Om du kan få TsuDoughNym:s metod att fungera, använd den definitivt, men tidigare har jag haft problem med att få Chromebook att starta från andra enheter.
Jag är inte säker på om din Chromebook kör 32-bit eller 64-bit (eller till och med x86 alls, det kan till och med vara ARM), men det finns en PortableApps-sajt för Linux här:
Där hittar du Portable Firefox för både 64 och 32 bit.
De blockerar troligen detta med någon form av filterprogramvara som är oberoende av webbläsaren. Jag antar också att de har spärrat möjligheten att installera program. Du kan prova att använda en bärbar version av Firefox. (det kommer troligtvis inte att fungera som nämnts ovan)
Särskilda distros eller webbläsare? Xubuntu 14.04.2 fungerade inte med Chromium (och jag har prövat Firefox också) på grund av något med Silverlight. Jag kunde köra det via Wine, men vid det laget skulle jag hellre se det på min telefon och spara tiden att sätta upp det eftersom jag bara hade gratis provperioden i en månad för att kunna titta på Comedy Bang Bang.
Ingen anledning att använda live-USB (Chromebook stöder inte detta ändå). Installera bara crouton
Tack för allas råd, jag tänker gå på Linux-metoden för att starta från USB.
Netflix fungerar inte i Inkognito.
Filterprogramvara på en Chromebook… osannolikt. Och lycka till med att få igång en .exe-fil på en Chrome OS-enhet.
Jag har lyckats titta på Netflix på Arch, Mint och Ubuntu utan problem. Kan inte säga något om andra krav.
ändring Jag var tvungen att använda Google Chrome, inte Chromium, av de exakta skälen du nämnde ovan.
Trevligt, jag testar det, tack
Uppdatering: kan bekräfta, det fungerar utmärkt i Chrome utan någon installation.
Glad att höra att det fungerade för dig!