har just fått veta att jag ska bo i Indonesien i flera månader, men jag vet ingenting om internetrestriktioner eller censur i Indonesien. Finns det något? Ska jag köpa en VPN i förväg? Alla förslag är bra. Tack på förhand!
sättet de blockerar webbplatser är ganska primitivt.
- öppna Notepad som administratör (Kör som administratör)
- klicka på Arkiv > Öppna
- skriv C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts
- du öppnar värdfil, kopiera och klistra in IP-adressen & webbplatsadressen du vill avblockera längst ner i värdfilen
några exempel
23.23.110.58 imgur.com
198.41.209.141 www.reddit.com
vad mer? kanske vimeo… de blockerar inte mycket
så du behöver inte VPN.
Jag ska bo i Indonesien i flera månader, men jag vet inget om internetrestriktioner eller censur i Indonesien. Finns det?
Nära nog värt att köpa en, tror jag.
Varför inte använda gratisalternativen? Jag har använt ZenMate i flera månader och det är okej.
Det beror på vad du behöver. Om du bara surfar på reddit kan du använda gratis tjänster många leverantörer erbjuder. Men om du streamar mycket som YouTube och porr, eller andra tjänster som kräver mycket bandbredd, bör du köpa en premiumtjänst. Om du använder en gratis tjänst kommer hastigheten att minska eftersom det finns användningsgränser, som ZenMate gör.
Om du mest använder internet för att surfa, tror jag att de gratis är tillräckliga.
Jag använder Anonymox (webbläsartillägg, googla det) och är mycket nöjd med det.
Redan att redigera din /etc/host-fil.
Prova det gratis först. Om du använder det för mer seriösa ärenden / för att försörja dig på din blockerade internetanslutning kan jag föreslå att teckna ett abonnemang.
Annars kan du använda den gratis. Jag rekommenderar ZenMate för Chrome och Betternet för iOS-enheter som iPhone osv.
Det finns en Reddit-användare som erbjuder gratis VPN-access, kommer inte ihåg vem
Använd Smartfren, de är mobiloperatören som blockerar de minst. Täckningen i de flesta stora städer är bra, men förbered dig på dålig signal i mindre städer.
Min internethastighet är ganska bra, ca 2,2Mb/s konstant nedladdning via Steam. Jag tänkte använda VPN för ett par veckor sedan, men jag tycker inte det är värt det.
De har bandbreddsbegränsning för gratisversionen, saktar ner din internetanslutning och ett par andra saker, men ger dig skydd om du blir DDoSed.
Min ISP ger en dynamisk IP-adress, eller åtminstone sa de det till mig. Så jag ändrar DNS för att kunna ladda upp till Reddit, Imgur och många andra saker som inte fungerar under internet “JAG-LITAR-INTE-PÅ-DIN-FAN- innehåll-så-JAG-HITLER-DET-HÄR SKIT” Positivt
När det gäller ISP-förslag är Bolt inte riktigt rekommenderat eftersom de lider av allvarliga nätverksproblem. Hoppas detta hjälper. Skål.
OMG… hastigheten på internet i den här videon… verkligen 30kb/s??
Är VPN nödvändigt i Indonesien? hastigheten på internet kommer att bli mycket långsammare efter att ha använt den