Jag skulle vilja konfigurera en sida till sida VPN från mina föräldrars hus till mitt hus. Det finns en kabel-TV-app som jag vill använda, men den måste vara kopplad till hemnätverket. Jag tänkte att om jag ansluter den via en VPN skulle Roku kunna ansluta till den och sedan kan jag använda den. Vad skulle du rekommendera och finns det några videor om hur man sätter upp det? Jag har OPENVPN Server konfigurerad på en Raspberry Pi, men är inte säker på hur man kopplar Roku. Jag trodde att VPN-servern skulle kunna gå till mina föräldrars hus och sedan kan jag skaffa en till Pi och använda den hemma för att koppla Roku till den, men jag är inte säker på om jag missar något. Om det fungerar skulle jag uppgradera till bättre hårdvara.
Jag har mina AppleTVs och SmartTV på en VLAN där rutten går genom min OpenBSD-router’s WireGuard-tunnel. Om du inte har VLAN-kompatibla switchar eller åtminstone kontroll över din DHCP-server kan du transparent förvandla vilken VPN-inkapabel enhet som helst till en VPN-användande med en $20 GL.iNet Mango, mycket billigare och lättare att få än en RPi. Den stödjer både OpenVPN och WireGuard, men den senare ger mycket bättre prestanda. Du kan använda en på andra änden som WG-server.
Det skulle beror på hur appen bestämmer din plats? Om den använder GPS får du ingen verkan med en VPN. Om den använder nätverksanslutning, då kan en VPN fixa det.
Det här är helt förvirrande, använd bara deras inloggningsuppgifter och använd det hemma? Till och med den mest anal-retade appen (NFL-paketet) kan du göra detta med, lol. Det enda som skulle stoppa detta är någon form av GPS-platskrångel, i så fall behöver du en GPS-VPN, inte en sida till sida VPN. Jag använder folkets inloggningsuppgifter för massor av appar, CBS / ESPN / Fox / Hulu / Netflix / MLB / NFL: Peacock, vad som helst. Ärligt talat förvirrad här. Vilken app? Och varför inte bara använda deras info? Har aldrig hört talas om en app, håller mig till bara ditt hem-WiFi, lol. Vad gör de om de reser? Kan de inte använda det på en mobil enhet? Verkar konstigt.
Så jag skulle skaffa två av dessa, en för varje plats, en som en server och den andra som klient? Jag vill mest använda detta för en kanal som inte erbjuder ett streamingalternativ.
Ingen app för kanalen jag vill ha med deras kabelleverantör. Appen fungerar utanför hemmet, men då får du inte alla kanaler, det är väldigt vanligt. Dessutom förhindrar detta att behöva använda 20 olika appar, när jag bara kan använda en.
De är billiga och ett användbart sätt att göra det på om du inte har någon annan hårdvara tillgänglig på någon av platserna för att köra VPN-programvaran. Du måste också hantera IP-adressproblemet. De flesta VPN-program kan inte hantera att båda ändarna är dynamiska. Dynamisk DNS kan förmodligen hjälpa till med detta, såvida inte dina föräldrars plats är på CGNAT, i vilket fall är allt förlorat.
Tack för detta, jag har fått det att fungera.
Jag tror att jag kan använda något som NOIP och mina föräldrar. Jag är inte orolig för mitt hem. Tack. Jag beställde två, så förhoppningsvis har jag det igång den här helgen.
Toppen. Njut av programmen!