Jag vill byta vpn i Samsung Max genom åtgärden “send intent”. Jag hittade i “manifest android xml” åtgärden “enable_secure_wifi”, men jag vet inte hur man fyller i fälten i åtgärden. Jag skulle behöva hjälp för att få det att fungera.
Jag kan se att du lagt ner lite ansträngning och forskat om ämnet. Tyvärr finns det inget gott besked om detta. Jag har sett flera “intent hints” i varje manifestfil men har aldrig lyckats använda dem.
Och som du kan se — om du använder reddit-sökning — finns det bara få inlägg om det. Anledningen är att det är ett spel av trial och error som (nästan) alltid är slöseri med tid.
Om du inte hittar ett lämpligt inlägg någonstans på webben inom några minuter bör du lämna det. Det är inte värt tiden — detta gäller även manifest. Endast några få intents är väl dokumenterade och kan användas med Tasker.
Tack för svaret. Vet du om det finns ett kommando för att byta Samsung Max vpn via shell?
Varsågod.
Nej, inte direkt. Men du kan prova Logcat men måste själv ta reda på det, förlåt.