Jag letade upp information om att justera vridmomentsomvandlaren på min duckduckgo startsida, fantastiska resultat. Efter att ha läst det jag letade efter stängde jag sidan och öppnade YouTube. Den allra första videon som dök upp handlade om att justera en vridmommentsomvandlare?
Webbplatsen du besökte (inte ddg) delar data med Google. Troligen via Google Ads-nätverket (eller Google Analytics). Om du inte använder en annonsblockerare, vet jag inte…
Vi har aldrig sålt data och skulle aldrig göra det. Eftersom vi inte spårar våra användare finns det inget att sälja från början. Läs mer.
När du säger att du “stängde sidan”, menade du bara fliken? Eller brände du den? Beroende på dina inställningar kan det bara ha lämnats cookies från de webbplatser du besökte, vilket GoogleTube kan använda för att föreslå innehåll. Jag använder ddg och youtube, men alltid klickar jag
när jag byter ämne och har inte sett några relevanta förslag. Att använda duckspelare istället för ytans webbplats är också ett bra sätt att hålla dem åtskilda.