Jag har använt VPN safetydot i några år och precis idag fick jag ett meddelande som sa att om jag vill fortsätta använda servicen måste jag betala nästan 25 dollar om året.
Finns det några gratisversioner som gör samma sak tillgängliga i Google Play Store som jag kan använda på min Nvidia Shield?
Personligen skulle jag inte lita på en gratis VPN. De måste tjäna pengar för att kunna tillhandahålla den typen av tjänst. Servrar, driftskostnader, support och underhåll är inte nödvändigtvis billiga. Det är ett bra erbjudande för en årlig prenumeration.
Det är inte en VPN, jag använder IPVANISH… det jag syftade på är en liten grön prick som blinkar på och av var 30:e sekund i toppen av skärmen för att kontinuerligt låta dig veta om din VPN är aktiv eller inte. IPVANISH kostar mellan 80 och 100 dollar om året. Jag håller med, jag skulle aldrig använda en gratis. Förlåt om jag inte förklarade mig ordentligt i mitt inlägg.
Först och främst, tack, älskar monitor dot och din insats för allas integritet. En fråga jag funderat på mycket länge utan att ställa, spelar det någon roll om appen Monitor Dot går via brandväggen eller inte? Till exempel, när jag hade IPVanish, kunde jag kryssa för nästan varje app i GUI för att kringgå VPN eftersom jag bara ville att 3-4 appar skulle routing via VPN (Syncler, MX Player, etc.), medan allt annat som Netflix skulle gå utanför VPN-tunneln. Snabbspolning till SurfShark med den smarta listan ”inkludera” istället för ”exkludera” som IPVanish gör, och nu väljer jag helt enkelt 7-9 appar jag vill ha inom VPN:s split-tunnel… men jag undrar, med hur du kodade appen, spelar det roll om MONITOR Dot är inuti eller utanför min (per streaming-enhet) VPN-tunnel?
Det här är inlägget jag letade efter! Jag försökte blockera deras domän på routern men appen fungerar inte utan att uppdateras och fungerar nu bara på provbasis