Jag har satt upp en reverse proxy, med mina tjänster som går genom den. Finns det ett sätt att kunna filtrera anslutningar, så att den i princip förhinder en anslutning och bara returnerar sidan att inte hittas, och ger mig någon form av sätt att veta att någon försökte ansluta så att jag kan tillåta framtida anslutningar från den IP:n eller enheten (helst detta fungerar på mobila enheter via mobilnät, inte säker hur det skulle fungera via IP).
Varför inte bara ha ett VPN som bara tillåter betrodda enheter att få tillgång till ditt hemnätverk?
Det säkraste sättet (förutom att inte göra det alls) skulle vara att köra en reverse proxy på en VPS och tunnla tillbaka till ditt nätverks router via ett VPN till dina självhostade tjänster.
Trafiken är endast tillåten på vissa portar via din VPN-anslutning, du kan köra geo-blockeringslistor och IPS och annat som du tycker passar.
För att returnera “inte hittad” behöver du bara inte peka en URL till den tjänst du inte vill visa, så gör den precis det.