Köpte ett pga. gratis Amazon-presentkort och bestämde mig för att uppgradera men nu är jag lite försiktig med att ha en webbkamerasats.
Har någon haft problem med ett Nebula-uppgradering kit?
Köpte ett pga. gratis Amazon-presentkort och bestämde mig för att uppgradera men nu är jag lite försiktig med att ha en webbkamerasats.
Har någon haft problem med ett Nebula-uppgradering kit?
Det här är alltid en oro när man använder molntjänster som detta. Stäng av / brandväggreglera all molntjänst och använd ditt eget VPN för fjärrövervakning.
Jag använder en Raspberry Pi med octoprint och en Logitech-webbkameran. Den är inte tillgänglig utanför mitt nätverk förutom genom OctoEverywhere. I teorin är jag fortfarande mottaglig för en kapad ström via OctoEverywhere, men jag skulle vilja tro att det är lite säkrare. Bara mina 0,02 dollar.
Påminnelse: För any Creality Product Feedback and Suggestions, vänligen fyll i formuläret för att hjälpa oss förbättra. Produktuppgraderingar, användarguider, nya produktlanseringar, kampanjinfo och utlottningar, vänligen gå med i vår officiella community r/Creality.
Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Vänligen kontakta moderatorerna för detta subreddit om du har några frågor eller bekymmer.
Tack för informationen. Borde inte vara ett problem med Nebula-kit, eller hur?
Jag använder en liknande setup, men jag använder bara fjärranslutning till min dator via Chrome Remote Desktop istället för octowverywhere.
Jag är inte bekant med produkten. Om den använder Crealitys molntjänst för fjärrövervakning, kan det förstås vara ett problem.