zecxzx
June 12, 2025, 8:44pm
1
Hej! Jag övergick till Firefox igår och letade efter fler måste-ha-tillägg. För tillfället har jag:
UBlock
SponsorBlock
Bypass Paywalls Clean
ClearURLs
Har ni några fler förslag? Tack på förhand, grabbar!
edit: rättade titeln på det tredje tillägget
gkavek
2
byt ut bypass paywalls mot bypass paywalls clean https://gitlab.com/magnolia1234/bypass-paywalls-firefox-clean
Mycket bättre. Utvecklaren är lite av en a.s.s, men tillägget är kanon. Inkluderar många fler siter och uppdateras kontinuerligt.
Jag vet inte om detta ens är ett problem utanför Europa, men Jag bryr mig fortfarande inte om cookies tar bort majoriteten av irriterande cookie-annonser.
Dessutom modifierar jag ublock-filter för att inkludera de irriterande Google-inloggningsförslagen på varje sida.
Snap links - något som är toppen när du har flera länkar du vill öppna samtidigt.
Högerklicka för att dra ett rakt över en grupp saker & det öppnar varje objekt i ett nytt fönster. Det är praktiskt i mitt jobb.
Vissa vanliga tilläggsrekommendationer är föråldrade.
Decentraleyes? Ersätt med LocalCDN .
Disconnect? Ghostery? Don’t Track Me Google? Alla ersatta av uBlock Origin.
User-Agent Switcher and Manager? Ersätt med Chameleon . Bättre uppdaterad, många fler integritetsalternativ (som CSS Exfil-skydd), och mycket mer användarvänlig UI.
Andra integritets-tillägg
Jag använder Privacy Badger tillsammans med uBlock, även om vissa säger att det kan orsaka konflikter, så det är upp till dig. Jag har aldrig haft problem.
Privacy Possum fångar ytterligare spårningsgrejer, men ibland orsakar det problem med sidan. Detta är det första tillägget jag inaktiverar om en sida inte laddar rätt.
Multi-Account Containers , Facebook Container , och Temporary Containers * är utmärkta. (*TC är i stort sett som Privat surfning där den discarder alla cookies, men du behåller din sökhistorik)
Jag bryr mig fortfarande inte om cookies , som nämnts nedan, är utmärkt. Kan behöva inaktiveras ibland eftersom en sida inte fungerar rätt utan cookie-typen.
Trocker om du använder ett e-postklient i webbläsaren som Gmail och vill blockera spårningspixlar.
uBlock Origin kan göra alla dessa med att lägga till ett blocklist som https://github.com/yokoffing/filterlists
Använd uBlock Origin istället för uBlock
Decentraleyes
Privacy Possum
Auto Tab Discard
Disconnect
Canvas Blocker
User Agent Switcher and Manager
Don’t Track me Google
YouTube NonStop
Facebook Container
Dark Reader
Jag har också Temporary Containers, men det kräver viss inställning och förståelse för hur cross site cookies fungerar.
Prova här - den har också en lista på tillägg som kan tas bort:
Firefox info, addons, extensions, themes, customisation and stuff
zecxzx
11
Åh ja, det är den jag har. Tack!
Nyfiken, hur vet man om detta tillägg är säkert eller inte?
Lägg till den här listan också. Den har dubbelt så många filter och kombinationen fungerar för mig hittills.
https://raw.githubusercontent.com/liamengland1/miscfilters/master/antipaywall.txt
uBlock Origin har också filterlistor som tar bort störande saker som cookiespåminnelser. Ingen anledning att lägga till ett nytt tillägg för det.
Jag känner mig lite dum som inte hade hört talas om det tillägget.
vill du dela filtret för Google-inloggningar?
zecxzx
18
Fan, detta är superhjälpsamt eftersom alla dessa cookie-popups blir mycket mer irriterande på sistone. Tack så mycket, min dude!
vad är listan för filter för Google-inloggningar?