hej
jag försöker själv hosta en VPN-tjänst för mig själv och min vän eftersom jag bor i ett land där många webbplatser och appar har blockerats (youtube, telegram, whatsapp, instagram och till och med reddit)
men eftersom det är mitt första projekt vill jag att det ska vara snyggt och fint och jag vill lägga till många platser som ett företagsnivå VPN-tjänst
just nu använder jag hetzner och ionos som erbjuder billiga VPS med över 20TB trafik på 200Mbps+ uplink
letar efter liknande webbplatser med hög trafik per månad och lika eller mer än 200Mbps uplink men med fler datacenter runt om i världen
som ultahost till exempel (flera datacenter och platser är bättre) men under $5
jag bryr mig inte om specifikationerna och allt jag behöver bara mycket trafik per månad
Ultahost har en fast prissättning oavsett region, men bandbredd i AU är mycket dyrare än resten av världen, så de tar ut ett högt pris för de flesta regioner. Det vore enklare att bara hitta regionala leverantörer om du verkligen behöver en nod där.
I USA finns Racknerd och Colocrossing för mindre än 20$ per år med 20TB per månad, i EU finns liknande för samma pris. Jag gör denna VPS-sökmotor med leverantörer från LowEndBox, den har tusentals matchningar för din förfrågan. Ja, det är coolt lol.
Oracle Cloud har alltid gratis resurser: 4 CPU, 24 GB RAM, 200 GB lagring, med 10 TB utgående trafik. Du måste ställa om ditt konto till “betala efter användning” direkt: det går inte att arbeta med ett gratis konto.
Mitt VPN-server är där, men jag använder den knappt och bryr mig inte om dess prestanda: du bör kolla om det passar dina behov.
Som jag nämnde har mitt land blockerat många webbplatser
jag försöker kringgå brandväggen och få tillgång till det gratis internet som vi kallar det
vilket är ett skämt i mitt land
och jag planerar att göra en VPN-app som nord eller surfshark men gratis för folk i mitt land att få tillgång till gratis internet också (för tillfället är det bara jag och mina vänner så jag behöver inte colocation och dedikerade servrar så jag letar bara efter billiga VPS-servrar)
ja, jag har hört mycket om Oracles gratisnivå
specifikationerna ser bra ut
men jag kommer inte att använda dem eftersom jag mest hostar Xray-baserade VPN:er som inte kräver mycket resurser
tack!
Villkoren för tjänsten förbjuder vanligtvis att skapa en VPN som är tillgänglig för allmänheten, eftersom det tar mycket bandbredd, medan en privat VPN för personligt bruk aldrig är ett problem enligt mig. För en publik behöver du en dedikerad server istället för en VPS eftersom tjänsten kan avslutas under vissa missbruksregler.