Rekommendationer för andra survival-program (som kan mäta sig, även om det är litet, med Survivor)

Det här är både ett hyllnings-inlägg till Survivor och en fråga! Jag har försökt hitta ett mellan-säsongs program att titta på medan jag väntar på säsong 48! Jag började med Traitors men tröttnade eftersom jag tyckte att det var mycket dödtid och övergångar som jag kunde spola förbi, och inte minst utmaningarna var lite löjliga. Jag testade också Deal or No Deal Island som jag tror kan bli bättre men jag blev trött på att se deltagarna spela Deal or No Deal varje kväll, inte samma spänning och nyhet som TC. Ska jag prova Big Brother? Jag har inte sett det på år och dar, söker bara något med komplext spelupplägg.

Traitors UK är mycket bättre än USA när det gäller gameplay. Svagaste delen av Traitors är fortfarande utmaningarna, men satan vad bra spelet är när det inte är celebriteter.

Det finns en hel genre av koreanska survival-program baserade på komplicerat gameplay, politik och bedrägeri. OG är The Genius (4 säsonger, alla fantastiska). Society Game är också bra. Bloody Game och Time Hotel är väl ansedda. Du kan ta reda på hur du kan se dem via r/thegenius. Om du vill hoppa in i ett direkt kan du prova The Devil’s Plan på Netflix.

Jag skulle välja Challenge

Eller australiensisk survivor om du inte har sett det

ÄLDRE RACE!!! samma tävlingsstil med utslagningar varje vecka, de har många säsonger med samma programledare, samma nätverk som survivor!! olika deltagare varje säsong och väldigt olika koncept men liknande struktur

Det är inte längre på streaming men The Mole 2: The Next Betrayal är en av de bästa reality-TV- säsongerna genom tiderna.

Jag började precis gilla The Mole (två säsonger på Netflix) eftersom jag har saknat min Survivor-fix. Även om det inte är lika underhållande (ännu), är utmaningarna roliga och strategin intressant.

Jag tyckte att The Summit var ganska bra. Kampen att ta sig upp för berget är äkta, med intressanta spelmekanismer. Det faktum att det inte nödvändigtvis finns någon vinnare om de inte hinner i tid är en stor komplikationsfaktor.

Om du letar efter ett liknande spelformat (allianser, rösta ut andra, social strategi) är det bästa svaret Big Brother. Big Brother är mycket mer tvistigt och, för att uttrycka det milt, lite löjligare än Survivor, men annars ett stabilt spel som också har en juryröstning för säsongens vinnare.

Traitors (som du nämnde inte var något du tyckte om) skulle vara mitt nästa val. Sedan tycker jag att The Mole är roligt om du är intresserad av strategi / intriger.

The Circle på Netflix är ganska roligt! Ja, det är mer som Big Brother än Survivor, och det är dumt med stort S, men det kan ha bra gameplay. De två senaste säsongerna var särskilt bra.

Jag gillar att titta på Alone

The Traitors och The Challenge

Alone är toppen om du vill ha miljön utan det personliga dramat.

Outlast på Netflix. Jag gillar naturbilderna och överlevnadselementen - det är inte riktigt ett tävlingsprogram men ändå intressant att se hur de försöker överleva i elementen. Det finns två säsonger.