Real Debrid torrenting, utan VPN i Tyskland

Ja, jag är medveten om att det redan finns många trådar om detta, men jag har fortfarande inte hittat ett riktigt svar.

Jag brukade ha Mullvad VPN för allmän webbsurfning, men så vitt jag vet rekommenderas det inte för RD på Kodi, och jag litar inte på alla andra VPN:er med deras “82% RABATT ENDA 13 TIMMAR KVAR” skitsnack. Mycket mindre vill jag att min nedladdnings- / streaminghastighet ska bromsas på grund av en VPN.

Jag planerar att främst titta på anime med Kaito, och jag tror att det använder Nyaa (anime torrent-sajt) som källa. Så jag laddar ner torrents genom att titta på det? Och skulle RD fortfarande skydda mig om jag laddar ner torrents? Jag vet att DDL inte är riktigt farligt i Tyskland, men torrents är det. (utan VPN)

Så använder någon annan tysk eller annan landssvensk med liknande upphovsrättslagar det utan VPN? Eller rekommenderar ni strikt att använda VPN?

Any hjälp uppskattas, tack.

När du lägger till en magnetlänk eller torrent till RD (eller någon debrid-tjänst) sköter de all torrenting själva. Din IP exponeras inte alls i swarmet, bara RDs.

När du tittar på cachetorrentar med en debridtjänst strömmar du direkt från debridtjänstens webbtjänare, vilket är krypterat, så även om din ISP kan se att du använder en debridtjänst har de absolut noll koll på vad du laddar ner / streamar. För all din ISP vet kan du laddar ner helt lagliga filer.

Jag använder Seren med RD och NordVPN (baserad i Sverige). Jag streamar 4K HDR-videofiler och det hackar knappt. Jag vet att jag inte behöver använda VPN för RD men jag har det konfigurerat på min router för att skydda all trafik.

Debrid sköter nedladdningen åt dig och cache:ar det så att du kan ladda ner det via https när det är klart.