Raspberry Pi Zero 2 W Resa VPN-router

Hej allihopa.
Min raspberry pi zero 2 w förväntas anlända om några dagar. Projektet jag vill genomföra är:

Ha Pi som en rese-VPN-router, jag vet att Pi kan ansluta till vilken enhet som helst som en Ethernet-adapter, i mitt fall en IPad mini 6.

Nu vill jag att Pi ska koppla upp sig till internet via sitt inbyggda wifi och sedan bearbeta och dirigera denna trafik genom USB-kabeln tillbaks till iPad.

Har någon gjort ett liknande projekt?

Några länkar eller riktningar till att peka mig mot?

Jag vet att jag kan använda Raspap men jag letar efter hur man får Raspap och USB-Ethernet att fungera tillsammans. Någon idé?

EDIT/UPPDATERING - Jag satte upp RPi0 som ett USB/Ethernet-gadget vilket gav mig usb0 som gränssnitt och sedan installerade RaspAP.

Så nu ser jag två gränssnitt, wlan0 och usb0. Jag har inte grävt djupare i det men tror att jag behöver konfigurera så att usb0 på LAN och wlan0 är den som tar emot signalen. Det har att göra med bryggning, vilket skulle kräva en betalversion av RaspAP-tjänsten.

Men detta är ganska häftigt. Nu hjälper min installation mig att skapa microsd-startkort från Pi, trådbundet/trådlöst (eftersom RaspAP konfigurerar en standardhotspot som körs plus Ethernet-gadget-läge) över SSH, och detta hjälper mig att släppa mitt beroende av en bärbar dator. inser ondskefullt skratt

Kolla in Network Chuck på YouTube… Jag tror att han gjorde precis vad du beskriver, och för samma syfte.

De första självklara frågorna är varför inte använda en VPN-app istället för en hårdvarulösning? Den andra. Om du är fast besluten att denna hårdvaru-VPN är lösningen varför inte göra den till ett accesspunkt samtidigt?

Behöver det vara över Ethernet-kabeln? Kan du använda en USB Wi-Fi-dongel för att ta emot data från din telefon, sedan använda Pi som en accesspunkt?

REDIGERA: något liknande detta kanske?