Råd om att sätta upp Speedify

Hej allihopa!

Jag har nyligen stött på Speedify som en potentiell lösning för att kombinera Starlink med en annan ISP för att få en mer robust anslutning som är snabb och fungerar bra för videosamtal. Jag gjorde några grundläggande tester och det verkar fungera mycket bra (att koppla till Starlink och CenturyLink samtidigt, och sedan koppla bort en av dem vilket resulterar i en hastighetsminskning men ingen förlorad anslutning).

Det som är problemet är att jag inte kan installera Speedify-klienten på min arbetsdator på grund av IT-begränsningar, så jag skulle behöva köra den på en router och ansluta till den. Det ser ut som att det borde vara möjligt (https://support.speedify.com/article/525-router-switch) men jag har inte mycket erfarenhet av nätverksutrustning, så jag är inte riktigt säker på var jag ska börja. Har någon erfarenhet av att skapa en sådan setup?

Det låter som att du skulle ha bättre av att använda Peplink med Speed Fusion. Du behöver inte konfigurera något på datorn.. du kan hantera din router/SFC via din laptop eller telefon… och du kan dirigera allas enheters trafik olika om du behöver…

Tittar man längst ner i den artikeln finns det här (betoning min):

Windows

Din Speedify-anslutning kan delas via Connectify Hotspot. Connectify Hotspot är en virtuell routerprogramvara för din Windows-PC eller laptop. Med Connectify Hotspot kan du förvandla din PC till en riktig WiFi-hotspot eller en trådad router. Dela din dators internetanslutning som Wi-Fi eller via trådad Ethernet med vilken dator, mobil enhet, spelkonsol etc. som helst. Du kan även dela över Ethernet till WAN-porten på en befintlig router och använda den för att hantera resten av ditt nätverk.

För att konfigurera Connectify Hotspot för att använda Speedify:s bandbundna internet, GÅ TILL DENNA LÄNK.

Om du har en extra Windows-laptop kan du använda den för att mata ditt befintliga router. Att gå trådbundet (mot WiFi) för båda anslutningarna är bäst för prestanda och stabilitet, om din laptop inte har flera Ethernet-portar kan du köpa billiga USB Ethernet-adaptrar. Skaffa även en USB-hubb om du inte har tillräckligt med USB-portar.

Så här skulle det se ut:

Starlink → Laptop
CenturyLink → Laptop

Laptop → Router via WAN-port

Router → resten av dina enheter i huset.