Qbittorent utan VPN

Hej guys jag planerar att använda qbittorent för att ladda ner spel från Fitgirl, men jag är lite orolig och förvirrad samtidigt eftersom jag vanligtvis ser folk prata om att binda deras VPN innan de laddar ner spel via torrent. Är det verkligen nödvändigt att ha en VPN bara för att vara säkrare och koppla den till qbittorent? Tänk på att jag också är från Sydostasien (tredje världens land)

Tack till de som kan ge mig klarhet, Skål!

Hej u/Ok_Establishment5815,
Har ett fel och behöver hjälp? Vänligen ange dessa detaljer när du skickar in ditt inlägg. -

1. Namn på spelet
  2. Webbplatsen du hämtade spelet ifrån
  3. Systemspecifikationer och OS-version
  4. Steg du tagit för att försöka lösa problemet
  5. Drivrutinsversion (endast för grafiska problem)

Se till att läsa den fästa megatråden samt vår piratguide, FAQ, och vår Wiki, eftersom dessa kanske bara besvarar din fråga!

Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Vänligen kontakta moderators av denna subreddit om du har några frågor eller oro.

Om du är från ett land som inte bryr sig är det okej. Det finns en gratis VPN som fungerar med torrenting, men den ger dig bara cirka 10 GB data.

Läs lagarna i ditt land eller fråga någon annan

Det är hög sannolikhet att “Sydostasien (tredje världens land)” inte bryr sig men bättre att vara på den säkra sidan.

Det beror helt på vilket land du är i, jag använder också qbittorent, jag bor i Frankrike och har aldrig haft några problem, de bryr sig inte lol. Om ditt land är liknande finns det ingen idé att slösa pengar på en VPN.

Om du är från ett tredje världen-land i SEA är du förmodligen inte i behov av det. Jag började med torrenting när jag var ett barn och hade aldrig problem (jag visste inte vad VPNs var förut, jag trodde bara att torrenting var ett annat sätt att göra direkta nedladdningar).

Om du fortfarande är misstänksam, försök söka efter andra fall av torrenting i ditt land för att se vad som hänt dem. Lycka till.

Kort sagt, om du är från ett första världens land eller din internetleverantör är extremt strikt, använd en VPN och koppla den till torrent-klienten

Om du är från: Östeuropa, Sydostasien, Afrika, Spanien eller Syd-/Centralamerika är det inget behov av det.

Jag fick precis mitt första upphovsrättsmeddelande på 20 år efter att ha laddat ner Fitgirl Far Cry 5. Jag hade redan betalat för en VPN men brydde mig aldrig om att använda den för torrenting eftersom jag aldrig fått ett e-postmeddelande.

Om ditt land/Internetleverantör är strikt med upphovsrätt, koppla bara en VPN till ditt torrentklient.

Bara i USA och några europeiska länder bryr sig regeringen om piratkopiering, du är säker i ditt land, du behöver ingen VPN.

Jag har laddat ner massor av spel, filmer och serier med hjälp av Bittorrent. Jag bor i Indien för övrigt. Jag funderar på att byta till qbittorent. Ska jag använda en VPN när jag laddar ner också?

Jag vet egentligen inte eftersom jag bor i Frankrike och aldrig hört talas om ISP här och aldrig haft något problem. Så jag vet inte riktigt om det är nödvändigt eller inte.

Jag ska ge dig en ärlig sanning, att använda VPN innan du laddar ner torrents är lika onödigt som det kan bli.

Rättsväsendet patrullerar inte ISP:erna för att försöka fånga dig när du laddar ner något olagligt, det är ett ganska liknande situation som droger, det är inte olagligt att köpa eller inneha personliga mängder, men det är olagligt att distribuera droger.

Det är exakt samma för piratkopiering, grejen är att piratkopiering och saker på internet är som ett sandkorn i ett hav och det är nästan omöjligt att övervaka allt, så de kommer bara att följa stora brott, som människohandel och narkotikadistribution, de kommer inte att slösa resurser på vad som är en stor del av den yngre generationen som knappt är gammal nog att ge ett meningsfullt straff.

Jag har gjort det hela mitt liv tillsammans med många andra och har aldrig haft ett problem, jag har ärligt talat inte ens hört på sociala medier eller i nyheterna om någon som har problem med detta. Slösa inte pengar på ett irriterande VPN-abonnemang, som om du har snabbt internet, kommer det sannolikt att straffa dig med långsammare hastigheter.

Eller till och med en ISP som inte bryr sig.

Windscribe, menar du?

Ja, det är Windscribe men jag rekommenderar att skaffa den betalda versionen av Proton om du vill torrenta.

wopudkl du kan berätta vilken gratis VPN det är?

Du kanske hade tur, men jag är också från Frankrike och jag hade tur

Men en vän till mig fick ett brev om piratkopiering och han var tvungen att sluta (eller använda en VPN)