PTCGO-blockering av VPN-användare - Med flit?

Med den senaste uppdateringen har jag märkt ett olyckligt problem där jag kan ansluta, komma till inloggningen, och om jag använder en av mina VPN-tjänster hävdar den att inloggningsservrarna är otillgängliga. Om jag stänger av VPN fungerar det “magiskt” igen. Jag har försökt detta på två datorer med olika leverantörer och flera olika servrar på varje. Jag har inga problem att nå andra webbplatser, och kan ansluta och spela Hearthstone, så jag är ganska säker på att det inte är ett protokollproblem. Har någon annan sett detta? Är det värt att rapportera eller har det funnits ett uttalande som jag missade att de gör detta med flit?

Jag har märkt samma sak. Kan inte säga att jag är förvånad, med tanke på hur Google Sök till och med trakasserar mig över VPN nuförtiden, men det är verkligen irriterande. Jag ser inte vad PTCGO tjänar på att göra så här.

Hmm, det kan ha lagts till tyst som en säkerhetsåtgärd för att stoppa användare från att få tag på Gåvor när de inte bor i Kanada, eller skapa flera konton för att bryta mot spelets användarvillkor och ha alias gömda på andra IP-adresser, etc.

..eller helt enkelt var den senaste uppdateringen något som gick sönder utan att de vet om det än, lol. Allt är spekulationer just nu.

Du kan rapportera detta, men jag är inte den smartaste om att använda en VPN medan jag spelar är något som är dåligt. Jag skulle personligen inte se något fel, eftersom det finns fler skäl än att spela PTCGO för att ha en aktiv VPN medan man spelar PTCGO på sidan. Jag är inte ansvarig dock.

Jag spelar just nu med en VPN via en proxy (ja, det suger men fungerar på mitt jobb XDDD) (jag använder det inte för guld, bara för att spela)