PTCGO Blockerar VPN-användare - Avsiktligt?

Med den senaste uppdateringen har jag märkt ett olyckligt problem där jag kan ansluta, komma till inloggningen, och om jag använder någon av mina VPN-tjänster hävdar den att inloggningsservrarna är otillgängliga. Om jag stänger av VPN:n fungerar det “magiskt” igen. Jag har testat detta på två datorer med olika leverantörer och flera olika servrar på varje. Jag har inga problem att nå andra sidor, och kan ansluta och spela Hearthstone, så jag är ganska säker på att detta inte är ett protokollproblem. Har någon annan sett detta? Är det värt att rapportera, eller har det funnits ett uttalande jag missat om att de gör detta med flit?

Jag har märkt samma sak. Kan inte säga att jag blir förvånad, med tanke på hur Google Sök till och med trakasserar mig över VPN nuförtiden, men det är verkligen irriterande. Jag förstår inte vad PTCGO tjänar på att göra så här.

Hmm, det kan ha lags till i tysthet som en säkerhetsåtgärd för att stoppa användare från att få Gåvor när de inte bor i Kanada, eller skapa flera konton för att bryta mot spelets användarvillkor, och ha alternativ på andra IP-adresser, osv.

..eller så har den senaste uppdateringen fått något att gå fel som orsakat detta, utan att de vet om det än, haha. Allt är spekulation för tillfället.

Du kan rapportera detta, men jag är inte den smartaste om att använda VPN medan jag spelar är negativt. Jag skulle personligen se varför inte, eftersom det finns fler skäl än att spela PTCGO att ha en aktiv VPN medan man spelar PTCGO. Jag är dock inte ansvarig.

Jag spelar just nu med en VPN via en proxy (ja, det suger men funkar på mitt jobb XDDD) (jag använder den inte för Gåvor, bara för att spela).