PTA bestämmer sig för att inte förbjuda VPN:er på grund av ‘brist på juridiska grunder’
Hur länge har de börjat bry sig om juridiska grunder? Det är omöjligt att förbjuda VPN:er. Länder som Kina och Saudiarabien kan inte förbjuda dem, så hur ska PTA kunna förbjuda alla VPN:er?
“VPN:er används av terrorister och porrkonsumenter” vem är Asim kanjar & hafeez baygherat som försöker lura här? Hela Pakistan vet att det var på grund av Twitter och den styggelse av kanjar Munir & dalli foj som det då blev förbjudet. Parlamentariker från PMLN PTI PPP har varit arméns slavar att anta dessa drakoniska lagar.
Lita aldrig på dem, de har medel att göra det, så de kommer bara göra det nu utan vidare.
Jag har ännu inte förstått vem som tittar på blasfemiskt innehåll med VPN.
Ytterligare en förödmjukelse för republiken.
De försöker definitivt att förbjuda dem. Kan inte komma åt TikTok och Reddit utan dubbel VPN. Kan inte heller skicka multimedia-meddelanden via Signal eller WhatsApp utan det.
Tvivlar på deras avsikter. Det fanns en tidigare rapport som sa att de behövde mer tid.
Hats off till den pakistanska byråkratin… Innan denna skandal var kanske 5 % av befolkningen vana vid att använda VPN:er. Nu har nästan alla VPN installerat på sina telefoner. En stor del av befolkningen kommer fortsätta använda det för att komma åt blockerade innehåll.
Det här löste sig smidigt. Jag är dock inte nöjd. Jag vet att dessa fascister kommer att försöka igen.
Kan du vänligen ge oss en länk till denna artikel?
Det är nästan omöjligt att förbjuda VPN:er om du inte skapar en vitlista för alla datorer i världen du vill tillåta tunneling-åtkomst till. Detta skulle kraftigt störa alla webbsidor och ekonomi relaterade till dem.
FYI. Alla VPN:er är bara tunnlar till en annan dator. Du kan köpa en $3-5 per månad maskin från vilken hosting-leverantör som helst och tunnla till den, och wow du skapar din egen VPN.
Förbjud det. VPN:er är fortfarande förbjudna!
Haha, jävla land, lol.
De kommer fortfarande blockera eller begränsa det, sedan kommer de låtsas att de inte har gjort det och manipulera dig. De formaliserar det inte i policyn eftersom de kanske är rädda för vissa internationella betyg och listor.
lol alla mina VPN:er slutar fungera idag men jag har fortfarande vissa workaround, framför allt DPI. låt oss se hur länge denna regering kan hålla i det. jag backar inte en liten bit.
Det här kan vara falskt eftersom mitt arbete är beroende av VPN och inget fungerar för mig hittills.
på grund av inkompetens och att spy ut skit för att verka häftig om saker de inte har en aning om.
Hahaha.
De försökte och misslyckades. Det här är bara för att rädda sitt skinn.
Att bara förbjuda är meningslöst, Pakistans TV-kanaler, tidningsföretag är alla skitstövlar.