PSA: Lösning för Firestick

UPPDATERING: Alternativt, om du använder Aptoide, kan du också installera det på det sättet istället för att använda Downloader.

Ändring 2 - 17/07/23 22:07 EDT

Jag räknade ut att huvudorsaken till att PIA-appen är trasig är att de nyare Fire-enheterna som är nyare än FS4K från 2018 kör nyare versioner av Fire OS, vilket PIA inte fullt ut stödjer. Det är därför, bland annat, det konstiga snurrande cirkeln som aldrig försvinner. Detta är helt enkelt en visuell bugg. När det gäller varför OpenVPN a inte fungerar på den “officiella” appen, kan det sannolikt bero på samma orsak.

Ändring 3 - 19/07/23 04:23 EDT

Jag är klar med PIA. Den kopplade ifrån mig slumpmässigt, och appen låste sig. Jag håller mig till min förmodligen mycket billigare smart DNS.

Nyligen publicerade jag ett inlägg om hur Fire Stick-appen var en bluff, eftersom den inte fungerade med OpenVPN.

Nåväl, jag har hittat en lösning som fungerar, om än vissa konstiga bieffekter. För detta kommer vi att kringgå Amazon App Store, eftersom den versionen av appen är trasig. Jag är fullt medveten om att du kan använda Wireguard, men jag har upptäckt att det protokollet inte fungerar korrekt för mig, och OpenVPN är bättre för allt.

För att komma igång måste du installera Downloader-appen. Detta är den enda gången du kommer att använda Amazon App Store. När du gjort det, gå in i Fire Stick:s inställningar under utvecklaralternativen och tillåt installationer via Downloader/okända källor.

Om du inte har utvecklaralternativ, klicka på modellnamnet på din enhet 7 gånger för att låsa upp det.

Nu, i Downloader, vill du skriva in följande kod: 48649

Installera den och logga in. Den bieffekt du kommer att märka är en grön snurrande cirkel överlagd på serverlistan och anslutningsknappen. Du kan säkert bortse från detta! VPN:et kommer att ansluta utan problem.

Hoppas detta hjälper!

Jag har använt OpenVPN på mina FireTV-enheter, inklusive FS4K, i åratal utan problem. Jag gick nyligen över till Wireguard, som också fungerar felfritt för mig, men OpenVPN fortsätter att fungera bra på min Firestick. Skit i “Downloader”, jag sidoladdar bara den vanliga Android-appen från Google Play.