PSA: Fix för Firestick

REDIGERA: Alternativt, om du använder Aptoide, kan du också installera den på det sättet istället för att använda Downloader.

Redigering 2 - 17/07/23 22:07 EDT

Jag fick reda på att huvudorsaken till att PIA-appen är trasig är för att de nyare Fire-enheterna som är nyare än FS4K 2018 kör nyare versioner av Fire OS, vilket PIA inte fullt ut stöder. Det är därför, bland annat, det konstiga snurrande cirkel som aldrig försvinner. Det är helt enkelt en visuell bugg. När det gäller varför OpenVPN a inte fungerar på den “officiella” appen, kan det sannolikt vara samma anledning.

Redigering 3 - 19/07/23 10:23 AM EDT

Jag är klar med PIA. Det kopplade ifrån mig slumpmässigt, och appen hängde sig. Jag håller mig till min förmodligen mycket billigare smart DNS.

Nyligen gjorde jag ett inlägg om hur Fire Stick-appen var en bluff, eftersom den inte fungerade med OpenVPN.

Jag har hittat en lösning som fungerar, om än med vissa konstiga bieffekter. För detta kommer vi att kringgå Amazon App Store, eftersom den versionen av appen är trasig. Jag är väl medveten om att du kan använda Wireguard, men jag har upptäckt att det protokollet gör att saker inte fungerar korrekt för mig, och OpenVPN är bättre för allt.

För att komma igång måste du installera Downloader-appen. Det är den enda gången du kommer att använda Amazon App Store. När du har gjort det, gå in i Fire Stick:s inställningar under utvecklaralternativen och tillåt installationer via Downloader/okända källor.

Om du inte har utvecklaralternativ, klicka på modellnamnet för din enhet 7 gånger för att låsa upp det.

Nu, i Downloader, ska du ange följande kod: 48649

Installera den, och logga in. Den bieffekt du kommer att märka är en grön snurrande cirkel överlagd på serverlistan och anslutningsknappen. Du kan säkert ignorera detta! VPN:n kommer att ansluta sig helt fint.

Hoppas detta hjälper!

Jag har använt OpenVPN på mina FireTV-enheter, inklusive FS4K, i åratal utan problem. Jag bytte nyligen till Wireguard, som också fungerar perfekt för mig, men OpenVPN fortsätter att fungera utmärkt på min Firestick. Strunta i “Downloader”, jag sidoladdar bara den officiella Android-appen från Google Play.

Hittade äntligen ett sätt att få PIA att fungera på fire-stick igen. Jag kan bekräfta att sidoladdning med koden ovan fungerar! Jag har varit utan PIA i över ett år. Skönt att ha hittat detta inlägg.

Tack!

Om GP är tillgängligt på din enhet, hälften av kraften till dig! Tyvärr passar inte fire-enheterna in i den kategorin, och som jag nämnde i OP är Amazon-versionen av PIA trasig. Någon på denna subreddit bekräftade att sidoladdning av appen direkt från webbplatsen (som är där Downloader-koden omdirigerar) fungerar, och verkar vara mycket nyare också.

Kul att höra! Jag gav upp på dessa killar för över ett år sedan nu.

Aktiverar du små paket i VPN-inställningarna för att fungera med firestick? Min fortsätter buffra för att VPN kopplas ifrån.

Tyvärr köpte jag en treårig licens precis innan det slutade fungera på firestick. Det är frustrerande att bli blockerad varje gång jag försöker googla något på PIA. Jag har använt PIA sedan 2015 och det är i princip värdelöst för mig nu.

Google VPN var toppen men det blev nyligen nedlagt. På jakt efter ett bra VPN som inte är blockerad överallt, inklusive Google.