proXPN - Skapa ett GRATIS VPN-konto - Skydda din internetanslutning direkt

proXPN - Skapa ett GRATIS VPN-konto - Skydda din internetanslutning direkt.

Du låter som en äkta person. Låt mig ge dig lite råd baserat på min egen entreprenöriella erfarenhet. Jag borde ta betalt för detta, haha.

Min teori: Antalet personer som är villiga att betala för vilken produkt eller tjänst som helst är nästan förutbestämt. Det finns några få som piratkopierar, fuskar osv och inte kommer att betala även om de älskar det. Ditt mål är att inte oroa dig för de senare och få så många som möjligt av de förra.

Metod 1:
Ge alla som registrerar sig en automatisk första 10-dagars eller en månads prenumerationstest. Begär inte ett kreditkort. När dessa 10 dagar är över, kommer de att förstå skillnaden mellan prenumeration och gratis. Säg så här: endast ett fåtal skulle vara villiga att betala oavsett hur mycket bättre tjänsten blir via prenumeration. Nu när dessa personer vet hur mycket bättre den betalda versionen är, är de mer benägna att betala.

Metod 2: Låt användaren välja när de vill starta 10-dagars provperioden. På så sätt är standardversionen gratis, och användaren kan välja när provperioden börjar. Han kommer att förstå skillnaden och kunna förstå den ännu bättre än metod 1.

Denna affärsmodell är ofta kopplad till höga bedrägerifrekvenser. Möjliga källor till bedrägeri:

• Jag berättar för mina vänner mitt användarnamn/lösenord. De berättar för sina vänner
  • Användare registrerar ett nytt konto för att använda provperioden på obestämd tid. Kom ihåg, fråga aldrig efter kreditkort om de inte vill betala, även om detta leder till högre bedrägeri.

För att bekämpa användare som registrerar ett nytt konto var 10:e dag, logga IP-adressen under registrering. Varje användare kan registrera 5 datorer - så att den första typen av bedrägeri inte sker.

Lycka till. Jag registrerade mig för den gratis, för att se hur det är. 45 dollar för ett år är oslagbart, dock.

Redigering: Förresten, användarnamn är inte samma som e-post. @_@