Det här kanske inte är rätt subreddit för ett inlägg som detta, så förlåt om det inte är det.
Jag funderade på era åsikter om ProtonVPN vs RiseUpVPN. På det här inlägget går OP in i detaljer och RiseUpVPN får ett bättre sammanlagt betyg. Men jag experimenterar med Proton nu eftersom jag vill ha mobilskydd också.
Men generellt, förutsatt att du inte är europeisk, kommer ProtonVPN ofta vara långsammare än konkurrerande tjänster. De har färre servrar, det går inte att komma ifrån.
Å andra sidan har Proton ett otroligt rykte, och enligt min åsikt är det det mest pålitliga företaget inom området.
Det är inte lätt att hitta den men den har bra feedback, även om den är begränsad. Personligen kan jag inte jämföra den med proton då den är gratis medan Proton är betald och erfarenhet visar att om du inte betalar för produkten är du produkten.
Jag har stött på detta problem endast med mobil data i kontorslokaler. Andra platser har säkra kärnor medan datastign inte är bra. Och jag är inte i Europa:joy:
Tack för svaret. Ja, jag märkte att data på mobil är mycket långsammare än WiFi. Nästan oanvändbart. Så kanske någon annan tjänst för mobildata. Jag hoppades på en tjänst jag kunde använda på telefonen och MacBooken.
Tack så mycket, god herre. Jag kan inte tro att jag missade den sidan haha. Tack för att du är objektiv och underlättar samtalet. Jag testar faktiskt Proton nu och tycker det är bra hittills. Så får vi se hur det utvecklar sig.
För övrigt, jag är inte associerad med OP. Jag nämner bara den som ett verktyg jag hittat. Känn dig fri att rekommendera något annat. Olika åsikter är bra.
Jag tror att det beror på att vårt kontor har riktigt tjocka väggar vilket gör att datans hastighet är mycket långsam även när man inte använder VPN. Jag förstår inte konceptet att ha dem men de finns där och kommer inte försvinna
Ja, ärligt talat, jag skulle gärna få den grundläggande planen Jag testade VPN innan men gav upp förra gången på grund av hastighetsproblemen. Jag är inte i Europa.