Så nyligen började jag använda Proton på min telefon. Jag har använt den i princip dygnet runt under den senaste veckan.
Hur som helst, jag märkte att den verkar överhetta min telefon, särskilt när jag använder den med andra krävande appar. Jag lade märke till det när jag körde bil och använde kartor häromdagen. Efter ungefär 20 minuter blev min telefon mycket varm, kartorna stängdes av från skärmlåset för att sänka temperaturen, och om jag öppnade kartor var det så segt att jag knappt kunde använda det.
Jag använder min telefon mycket för GPS. Bara en vecka innan detta tog jag samma resa, allting var exakt som förut, bara utan VPN på, och det var ingen överhettning alls.
När jag insåg att det var Proton, gjorde jag några tester. Först, även när jag är hemma och VPN är på, blir telefonen MYCKET varmare. Ingen överhettning, men den är mycket varmare än vanligt. Jag kan känna värme avlägsa den när jag håller den. Att stänga av den och använda den som vanligt orsakar inte detta.
Så ett par saker:
-
Har någon annan upplevt detta med iPhone 15?
-
Har någon hittat en lösning eller vet varför detta kan hända?
Jag måste tro att Proton orsakar detta. Jag älskar Proton och jag kritiserar inte dem, men det är sant. Absolut inget har förändrats på min telefon som kan orsaka denna överhettning, förutom Proton, så jag måste tro att det är det som orsakar det, särskilt eftersom min telefon är 100% svalare att röra vid sedan jag stängde av den igår.