Pixel 5a och har haft Calyx OS i några månader på den. För ungefär en månad sedan började Aurora Store ha ett problem där jag inte kan söka efter något, men kan fortfarande installera appar på startskärmen och hantera uppdateringar. Läste några som upplever samma sak. Jag försökte använda några anonyma konton och till och med mitt eget skräp Gmail-konto som jag använder för YouTube Premium. Ändå kunde jag inte få det att söka.
Nu kraschar min YouTube-app hela tiden och visar felmeddelandet “misslyckades med att ansluta till nätverket, försök igen” när jag försöker logga in med mitt Gmail-konto. Det är samma som jag kopplat till Micro G och jag har rensat lagringen och cachen från Micro G flera gånger, men den behåller fortfarande mitt e-postmeddelande i cache och ger samma felmeddelande. Försökte avaktivera Micro G, samt helt avinstallera och installera om YouTube.
Calyx OS är uppdaterat och det finns inga problem med nätverket, använder bara ett vanligt hem-WiFi, försökte även på Verizon LTE. Inget VPN är aktiverat.
Någon annan som upplever detta? Jag använder YouTube mycket hemma med hörlurar medan jag gör saker, så detta är ett stort problem.