När jag använder min VPN har jag problem med vissa sidor som antar att eftersom jag ansluter från ett annat land vill jag se priser och saker i en utländsk valuta.
Jag förstår varför detta händer.
Vad är det enklaste sättet att lösa detta, om möjligt? Jag har försökt titta på hur man stoppar Chrome från att ta min plats och använda den, men det verkar som svaret är “Använd en VPN”.
Jag har också försökt med en valutakonverterare, men det hjälpte inte för de få sidor jag testade.
Det här händer i både Chrome och Firefox, den senare borde jag ha ganska låst när det gäller integritet, med en bra startkonfiguration, men jag antar att det inte hjälper att hindra den från att bara titta på vad min IP är.
En lösning kan vara att helt enkelt ändra URL-tillägget till det land du handlar ifrån. T.ex. om VPN:en dirigerar dig till “shopping.google.de/blahblahblah” - byt ut “.de” mot “.com” eller “.co.uk” osv.
Jag testade detta, men det verkar fortfarande låsa sig vid priset. Jag tänkte att det kanske är en cookie-relaterad grej från att ha gått dit först, men cookies är baserade på hela URL:en tror jag, så jag är inte helt säker.