Prenumererar ni på en VPN-tjänst?

Om ja, varför?
Ska jag prenumerera på en själv?

Mudfish. För att minska latensen när man spelar MMO som FFXIV. Ändå billigt. De tar betalt efter data. 5 usd kan räcka i 6 månader.

Varför inte hoppa över regionslåsen?

Jag använder ProtonVPN, den gratisversionen fungerar tillräckligt bra för mina behov och den rekommenderas av PrivacyTools

Jag har en flerårig prenumeration på NordVPN, mest för att kunna fortsätta titta på Disney+.

Det är också något konstigt med Globe där jag ibland inte kan synkronisera mitt iTunes-konto om det inte går till Singapore, så jag kopplar till min VPN.

Även för de tider när jag behöver en ganska stabil anslutning och DNS-uppslagningar fortsätter strula.

Föreställ dig att betala för ett VPN-abonnemang 2022.

Jag har surfshark premium, köpte det för 3k PHP för 2 år sedan tror jag. obegränsade enheter är det som lockade mig.

Speedify, för att binda ihop flera ISP:er till en enda anslutning.

fastestvpn, 20$ livstidsabonnemang. Används mest för livestreaming.

Jag använder VPN bara för dark web-grejer och när jag vill spela på andra servrar när du inte kan välja dem.

Hittills har nästan alla VPN:er jag använt varit gratis och de fungerar, jag har en IP-indikator på Rainmeter och den ändras.

Ökar VPN verkligen hastigheten? Jag trodde de minskar internethastigheten?

Är detta liknande ExitLag bro? Jag har använt ExitLag för en WoW-private server och det är ganska dyrt för spelet. Jag är mest intresserad av Pay Per Traffic.

Är Mudfish enkelt att använda? Jag kollade på det för FF14 en gång och användargränssnittet och hur man aktiverar det förvirrade mig.

Vill du utveckla det, snälla?