Prenumerationsförnyelsens pris går inte ihop

Min prenumeration går snart ut och jag har blivit visad detta erbjudande via en länk i ett påminnelsemail från Surfshark.

https://imgur.com/a/eRrNZb4

Det visar ett totalpris på 72,54 dollar, vilket faktiskt skulle vara 26 månader till 2,79 dollar/månad. Om erbjudandet verkligen var 24 månader + 2 GRATIS månader, skulle mitt totala pris vara 66,96 dollar.

När jag pratade med en kundtjänstrepresentant förtydligades det inte på ett meningsfullt sätt vad som egentligen pågick med priset, och matteekvationen stämde inte. Har någon annan märkt detta eller kan någon hjälpa till att förstå detta? Tack i förväg!

Hej och tack för att du tar upp detta! Vår 24-månadersplan kostar regelbundet 72,52 dollar, och för 26 månader skulle du betala samma 72,52 dollar.

Så enkelt uttryckt, du betalar samma pris på 72,52 dollar, men istället för 24 månader får du 26 månader! Det månatliga priset visas endast för att jämföra det med det månatliga erbjudandet och hur mycket du skulle spara.

Ja, de lurar med de 2 gratis månaderna sedan många år. Jag frågade dem flera gånger varför det står gratis när man betalar.

Det är som dessa fejkade “Gratis”-paket som går från 1 euro per 100 gram till 1,20 per 120 gram och sedan säger att 20 gram är gratis.

Hej, /u/FloppyDiskHero, tack för ditt inlägg!

Du använde en flair som motsvarar regel 3 i subredditen: hänvisa tekniska problem till support först.

Några supportagenter håller koll här, men vi rekommenderar ändå att du använder officiella kanaler för effektiv felsökning - Surfshark kundsupport. Där hittar du både e-post och livechatt. Det är dygnet runt, så njut!

Om frågan kvarstår, se till att inkludera så mycket information som möjligt. Tack!

Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Kontakta gärna moderatorerna för denna subreddit om du har några frågor eller funderingar.

Samma problem.
Med en kampanjkod,
1,97 euro per månad. För 24 månader. Med 3 månader gratis.

Men vid utcheckning blir det 64,47 euro.

Jag skulle köpa deras VPN, men eftersom det inte stämmer går det inte att lita på tjänsten. Kanske är de pålitliga, men det bedo inte detta, och det fick mig att avbryta köpet.