Precis fått en ny internetleverantör och nu säger real-debrid att jag använder VPN?

Jag bytte precis till Vexus och får ip_not_allowed när jag försöker frigöra en 1fichier-länk. Jag tänkte att jag kanske var begränsad till en IP, så jag skapade ett nytt konto och köpte ytterligare 15 dagar. Det står samma problem. Jag försökte också med en annan liknande debridsajt och den säger “VPN:ar är inte tillgängliga”. Jag har inget VPN igång och aldrig heller installerat på den här datorn. Jag testade på flera andra enheter som är anslutna till mitt wifi och får samma problem. När jag söker på Google om min IP visar den rätt IP och säger att jag använder Vexus.

Finns det något alternativ jag behöver inaktivera eller är jag rätt körd från att använda dessa sajter på grund av hur min nya leverantör fungerar?

Har du något antivirusprogram, skydd eller liknande igång?
Det kan vara att din IP är blockerad.
Kanske testa ett godkänt VPN.

Jag använder personligen Mullvad, men RD har en lista på godkända VPN:er.

Det här väcker en intressant fråga om att ha ett RD-konto (registrerat med din befintliga internetleverantör) och sedan byta internetleverantör senare.
Jag använder inte VPN (det bör inte behövas med RD), men jag vet att de rekommenderar att du stänger av VPN när du registrerar ditt RD-konto.
Så om jag byter leverantör, skulle mina återstående krediter förloras eftersom jag behöver registrera ett nytt RD-konto med min nya leverantör?

Jag skulle kontakta support om de inte låter dig genom. Jag vet att all debrid har ett formulär du kan använda om du använder VPN för att tillåta det. Du fyller i det medan du är ansluten till VPN. Jag är säker på att du bara kan fylla i det som om du använder VPN. Det är möjligt att de inte tillåter den leverantör av någon anledning, men jag har aldrig hört talas om det tbh.

Näe, även om det är en bra idé, vilken godkänd VPN borde jag kolla in?

Tack, jag ska titta på detta. Det sista jag hade tänkt göra var att prova VPN haha, så seriöst tack.

Var kan jag hitta det? Tänker använda RD från och med nästa år och jag behöver en ny, så måste matcha. Tnx

Jag är säker på att du skulle klara dig bra, jag tror att Vexus bara vidarebefordrar min IP eller något (är inte helt säker, så ta detta med en nypa salt, min kunskap om detta är mycket begränsad) och vidarebefordrar den till en IP som RealDebrid har blockerad, och att detta är ett fall av otur. När jag försöker kolla upp min IP visar den min plats någonstans i Afrika, vilket är väldigt konstigt. När de installerade mitt internet (1Gb/s) använde jag fast.com och frågade varför jag bara fick runt 200 Mb/s och någon tekniker gick igenom mina inställningar och aktiverade några alternativ som kan ha påverkat saker. Vad han än vände sig till fungerade inte. De försökte säga att min PC förmodligen har en inställning som begränsar hur snabbt mitt WiFi kan vara och försökte sälja mig flera Eros-boxar trots att mitt hem redan har tre, vilket är totalt överdrivet. Det är inte ens viktigt att WiFi skulle ha med det att göra eftersom mina PC och även min AppleTV är anslutna via Ethernet. Ärligt talat skit i Vexus, jag hade Spectrum innan (som också suger, särskilt när det gäller torrenting utan VPN) men dessa kom in och sa i princip till alla i grannskapet att de lade fiberkabel och att om jag bytte skulle mina hastigheter bli snabbare och min faktura skulle vara $40 mindre…

Mitt Spectrum-internet var redan fiber och 1Gb/s, men jag bestämde mig för att ta prisnedsättningen. Med Spectrum kunde jag nå runt 70-90 Mb/s på 1fichier med RD och samma hastigheter (ibland mindre lol) via Steam. Jag älskade det verkligen och kunde ladda ner 100+ gig spel på mindre än en halvtimme lätt. Jag fick också i genomsnitt kring 400-700 Mb/s enligt hastighetstester. Nu med Vexus får jag hälften så mycket och mina 1fichier-nedladdningar toppar runt 40 Mb/s. Dessutom, när jag torrentar sjunker mina hastigheter magiskt till 10 Mb/s på hastighetstester. Jag har också fått mitt internet att stänga av flera gånger i cirka 10 minuter på natten. Hela situationen suger. Jag spelar mycket VR och köpte en wifi6-router för att använda Airlink PCVR till min nya Quest 3 och det fungerade som en charm, men nu är bilden hackig och jag måste spela med en sladd. En annan irriterande sak är att jag har 30 TB av 4K HDR remux och liknande. Jag använder min AppleTV mycket och betalar mycket för streamingtjänster, men när det gäller filmer vägrar jag köpa dem eftersom kvalitet alltid såg skarpare ut med bättre bitrate och superstora MKV-filer. Jag brukade streama dem direkt via min TV och det fungerade perfekt, men nu hackar det hela tiden som om min hastighet är för långsam för att streama från min PC, och mitt enda alternativ är att flytta en av mina PC:er direkt till vardagsrummet för att streama via HDMI. Ursäkta denna långa dumma rant, är bara frustrerad, det verkar som att det ständigt är en sak efter en annan med detta nya ISP och precis som andra skit-ISP:er lovade de att gräset var grönare på deras sida.